۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۸۳۳۲۷
photo_۲۰۱۹-۰۸-۱۴_۲۳-۱۲-۵۶

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی رتبه های اول و دوم نخستین مسابقات تدوین و تنظیم مقررات فضای مجازی را کسب کردند.


به گزارش عطنا، آیین پایانی اولین مسابقات تدوین و تنظیم مقررات فضای مجازی با حضور جمعی از دانشجویان، استادان دانشگاه و مدیران رسانه ملی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم در این مراسم در سخنانی گفت: حقوقدانان مسئولیت سنگینی در بخش فضای مجازی به عهده دارند، زیرا به کلیات قوانینی که وجود دارد نمی توان بسنده کرد و باید تنظیم و مقررات در فضای مجازی به شکل ویژه انجام گیرد.
قائم مقام رسانه ملی افزود: اگر وضع مقررات در فضای مجازی به شکل ویژه انجام نشود، تبعات منفی از خود به جای خواهد گذاشت و این حوزه دقت و تحقیقات ویژه ای می طلبد.
وی افزود خوشبختانه سازمان تنظیم مقررات همچنان مطالعه و بررسی می کند و طراحی قوانین را به مسابقه گذاشته است تا این مقررات به سلسله قوانین تبدیل شود. اساساً وضع قوانین کار سختی است و در فضای مجازی سخت تر هم می شود.
قائم مقام رسانه ملی گفت: خیلی جاها باید اقدامات عملی صورت بگیرد و طبیعی است قوانین باید متناسب با فضا وضع شود.
وی ادامه داد: جامعترین مقررات باید در فضای مجازی وضع شود. باید نقطه نظر همه صاحب نظران مطرح و از فضای مجازی برای رشد و تعالی انسان ها استفاده شود.
در ادامه این مراسم برترین های اولین دوره مسابقات تدوین و تنظیم مقررات فضای مجازی معرفی شدند. دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی رتبه های اول و دوم و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
گفتنی است، این مسابقات به همت سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر طی دو روز گذشته با حضور 90 تیم دانشجویی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار