۲۶ تير ۱۳۹۸ ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۲۸۲۸
مراسم دانش آموختگی دوره های MBA و DBA مرکز آموزش های تخصصی آزاد دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم دانش آموختگی دوره های مدیریت MBA و DBA مرکز آموزش های تخصصی آزاد دانشگاه علامه طباطبائی در سالن همایش های دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که با حضور، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه، شجاع احمدوند، معاون آموزشی، وحید رضایی تبار، مدیر مرکز آموزش های تخصصی آزاد و مهارت افزایی دانشگاه و جمعی از استادان و دانش آموختگان این دوره ها برگزار شد از دانش آموختگان برتر و همکارانی که در برگزاری این دوره ها مشارکت داشتند، تقدیر شد.


حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم در سخنانی گفت: خوشحال هستم که در جمع استادان دانشگاه علامه طباطبائی و مدیران شرکت ایران خودرو که به واسطه شرکت در دوره های آموزش های تخصصی آزاد و مهارت افزایی آنها هم به گونه ای به جمع علامه ای ها پیوسته اند، حضور دارم.


وی گفت که سخنان خود را در سه زمینه بیان خواهد کرد و افزود: نکتۀ اول این است که وقوع شرایط جدید در جامعه ایران و عرصۀ جهانی سبب دگرگونی شیوه و کارکرد دانشگاه شده است. در گذشته دانشگاه محل فراگیری نوع خاصی از آموزش و دریافت مدرک پس از فارغ التحصیلی بود. چون در محل دیگری امکان فراگیری این آموزش ها و دریافت مدارک نبود و اما امروزه در هیچ کجای دنیا دانشگاه چنین پدیده ای نیست.


او ادامه داد: دانشگاه مرکز اصلی عقلانیت، تقویت قوای شناختی، اندیشه ورزی و شیوۀ یافتن پاسخ سوالات است و به شیوه های مختلف به حل مشکلات کشور می پردازد و در صورت لزوم با آموزش آکادمیک، آموزش های تخصصی آزاد و پژوهش درصدد حل مشکل پیش آمده قدم به عرصۀ عمل بر می دارد.


سلیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه مرکز اندیشه ورزی برای تاثیرگذاری در عرصۀ اجتماعی است. من مخالف هستم با این مقوله که دانشگاه محل تک بعدی کار آفرینی باشد، گرچه کارآفرینی جایگاه ویژه ای در دانشگاه دارد. اما محدود کردن دانشگاه به حوزۀ کار آفرینی سبب می شود تا از دانشگاه با عنوان مرکز فنی و حرفه ای یا علمی کاربردی یاد شود. دانشگاه محل اندیشه ورزی، انتقال تفکر، ارائۀ خدمات گوناگون علمی و مشکل گشایی در جامعه است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با ذکر نکتۀ دوم بحث خود گفت: تحولات رخ داده شده در جامعۀ  ایران، نیازمندی های این جامعه را در عرصه های مختلف سبب شده است. امروز 12 میلیون تحصیلکرده دانشگاهی و 3 میلیون دانشجو داریم. از این آماری که گفته شد نه تنها نیازشان به دانش، پایان نیافته بلکه آغاز شده است. امروزه تعداد بسیاری از افراد وجود دارند که دانش آموختۀ دانشگاهند اما اکنون نیازمند ارتباط آموزشی و علمی با دانشگاه و حوزه های مختلف عقلانیت و اندیشه ورزیند.


سلیمی افزود: واحدهای مختلف صنعتی، بانکی و حوزه های مختلف خدمات اجتماعی مملو از نیازهای متفاوت علمی و آموزشی هستند و اکنون دانشگاه به عنوان مرکز عقلانیت و اندیشه موظف به برگزاری دوره های آموزشی مختلف جهت رفع نیاز به آموزش در جامعۀ ایران است.


او ادامه داد: این نیازهای درهم تنیده، تنها با گذراندن آموزش های عادی آکادمیک و دریافت گواهی پایان دورۀ، تحصیلی رفع نمی شود. لذا نیاز به حضور دانشگاه ها به گونه ای دیگر به شدت احساس می شد و بنای این نیازها در دانشگاه علامه طباطبائی پی ریزی شد. چرا که شاهد بازار آموزش های بی ریشه و بنیاد بودیم.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه یادآور شد: بازار آموزش های بی ریشه و بنیاد دوره های مختلف حتی سبب می شود تا گاهی بازماندگان از دانشگاه، تیشه به ریشۀ دانشگاه بزنند.


او گفت: دوره های آموزش های تخصصی آزاد و مهارت افزایی از نشانه های نقش آفرینی جدید دانشگاه در عرصۀ اجتماعی و دانشگاه های فراسوی مدرن است. در نتیجه امکان بسط دانش و حل مشکلات اجتماعی را سبب می شود.


وی در پایان افزود: بسیار خرسندیم که گروه های مختلف اجتماعی، مدیران برجستۀ صنعتی و مدیران حوزه های مختلف خدمات صنعتی به این آگاهی رسیدند که باید پیوند خود را با دانشگاه به ویژه دانشگاه علامه طباطبائی مستحکم تر کنند. امید است هر ساله شاهد برگزاری جشن فارغ التحصیلی دوره های مختلف آموزش های تخصصی آزاد و مهارت افزایی باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار