۰۱ تير ۱۳۹۸ ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۲۳۳
Untitled-1

نشست تخصصی «گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب: ضرورت‌ها، الزامات و راهکارها» با مشارکت اعضای هیئت‌علمی دانشکده‌های مختلف دانشگاه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این نشست‌ها با هدف گفتمان سازی، تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد و اعضای هیئت‌علمی دانشکده‌های مختلف به بررسی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.


حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در حاشیۀ این نشست در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: نشست راهکار‌های گفتمان سازی برای تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری استادان این دانشگاه در دو روز و با حضور ۷۰ استاد از میان ۵۳۰ استاد دانشگاه برگزار شد تا بیانیۀ گام دوم رهبری را در ابعاد مختلف بررسی کنند.


وی افزود: فهم، تفسیر و برنامه ریزی برای اجرای بیانیه از جمله مباحثی است که می‌تواند به ما کمک کند تا در سیاست گذاری‌های مختلف بتوانیم به اهداف بیانیه برسیم.


سلیمی گفت: در این بیانیه بیشتر مباحث مربوط به مأموریت‌هایی است که به دانشگاه‌ها واگذار شده است. مأموریت‌هایی همانند بحث سبک زندگی، بحث علم و پژوهش، بحث ایده‌های جدید و ساختن مدل‌های جدید همه این‌ها به دانشگاه برمی گردد.


او تصریح کرد: با توجه به نقش جوانان در این بیانیه در بحث امید و نگاه امیدبخش به آینده به اهمیت حضور جوانان تأکید شده و آن بر دوش جوانان خلاق و اندیشمند گذاشته شده است و این مهمترین کاری است که دانشگاه می‌تواند انجام دهد، یعنی تربیت جوانان اندیشمند، خلاق، پر امید و آمادۀ حضور برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.


سلیمی تأکید کرد: ما باید بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان هم امیدوار و هم خلاق و هم آفرینشگر باشند و در این راستا باید ساختار آموزش و پژوهش و اکوسیستم دانشگاهی تغییر پیدا کند. البته نیازمند حمایت جدی از سوی دانشگاه‌ها برای رسیدن به این هدف بزرگ هم هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی  هم گفت: بیانیۀ گام دوم انقلاب در بهمن ۹۷ و بعد از حضور با عظمت مردم در صحنه راهپیمایی که یک تصویری از اقتدار مردم برای ماندن پای انقلاب و آرمان‌های رهبری بود، بیان می‌کرد.


وی افزود: این بیانیه تصویری از گذشته انقلاب و تصویری از وضع موجود انقلاب است که با کارآمدی‌ها و ناکامی‌ها در برهه‌های مختلف همراه بوده و یک تصویر راهبردی را می‌طلبد که چشم انداز روشنی از جمهوری اسلامی ایران باشد و دشمنان، مردم و جوانان بدانند و مسئولیت را برعهده بگیرند تا با امید خدمات بیشتری رقم بزند.


حجت الاسلام والمسلمین اکبری اقدم در پاسخ به سؤالی درباره نقش جوانان برای تأثیرگذاری بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جوانان از روحیه نشاط و امید برخوردار هستند و افق‌های آینده را با امید رقم می‌زنند.


وی افزود: جوان جمهوری اسلامی ایران جوانی است مؤمن و انقلابی که در فضای دینی رشد یافته و در قبال جامعه خود احساس مسئولیت می‌کند. بنابراین باید به او فرصت داده شود تا در این راستا فعالیت داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار