۰۱ تير ۱۳۹۸ ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۸۱۲۰۷
نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های سطح یک و مناطق ده گانه کشور

نشست مشترک معاونان دانشجویی دانشگاه های برتر و مناطق ده گانه کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست در سخنانی گفت: بحث اول در مورد ساختار سازمان امور دانشجویان است و این بحثی بود که ما بیش از یک سال است که  مطرح کرده ایم و جدی شده است و آن استقلال حوزه های دانشجویی و برداشتن دغدغۀ مسائل دانشجویی و خدمات دانشجویی از سیستم رسمی دانشگاه است.


رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: از روزهای اول وزارت دکتر غلامی تاکید بر این بود که سازمان امور دانشجویان فقط در وزارتخانه محدود نباشد و این الگو را در دانشگاه ها هم دنبال کنیم.


او افزود: آن چیزی که احتمالاً مدنظر همکاران ما در وزارتخانه است، این است که ما سازمان های امور دانشجویی را درون هر دانشگاهی تشکیل دهیم و عملاً حوزه دانشجویی درون آن سازمان، داخل دانشگاه جمع شود. آن چیزی که ما در ذهنمان بود، این بود که ما در هر استان، جاهایی که دانشگاه های بزرگ دارد، می توان دو یا سه شعبه سازمان دانشجویان تشکیل شود. محل فیزیکی آن مهم نیست. می تواند داخل دانشگاه مادر باشد و یا می تواند بیرون از دانشگاه باشد و خدمات تغذیه و اسکان دادن را این شعبه دنبال کند.


صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: کلیۀ ردیف هایی که در حال حاضر برای خدمات رفاهی، ذیل دانشگاه ها است، همه در این شعبه سازمان جمع شوند. تعدادی از نیروهایی هم که در دانشگاه ها کار خدمات رفاهی انجام می دهند به این سازمان منتقل شوند و این سازمان کارش این باشد که صرفاً سرویس تغذیه، خوابگاه، وام و... را برای دانشگاه و استان سرویس دهد.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: این هدف اصلی و نهایی ما بود. فکر هم کردیم که برای رسیدن به این هدف چند گام نیاز داریم.


صدیقی گفت که اولین گام این است که داخل دانشگاه ها، اول حوزه دانشجویی را مقداری جدا کنیم. اول ما باید بدانیم که در درون دانشگاه، حوزه دانشجویی چه چیزی از خود دارد.


در ادامه وی با اشاره به اینکه باید به بحث وام تغذیه بیشتر پرداخته شود، گفت: وام تغذیه را باید برای دانشجویانی که مشکل دارند فعال کنیم و رقم آن را بالاتر هم ببریم.


صدیقی بحث «رستوران های مکمل» را پیشنهاد داد و افزود: این بحث در حال حاضر می تواند یک راه حل منطقی و جدی باشد. بعضی ها مطرح می کردند که دانشجویان ما کشش اقتصادی ندارند و نمی توانند به رستوران مکمل بروند. ما نگفته ایم که رستوران مکمل غذای گران بدهد بلکه معتقد بودیم که رستوران مکمل از غذاهای اقتصادی شروع کند. یعنی غذاهایی که قیمت آن مثلاً 5 هزار تومان درمی آید. هنوز هم می توان غذاهایی را با یارانه پنهانی که دانشگاه می دهد تهیه کرد و ما با یارانه ای که پیش بینی می کنیم حتی غذای مجانی در رستوران مکمل خود ارائه دهیم.


رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه خاطرنشان کرد: قطعاً جاذبۀ این سمت بیشتر خواهد بود و تنوع هم بیشتر خواهد بود. به این وسیله می توان رضایت دانشجویان را بیشتر تامین کرد و این مسیر را باید جلو برویم.


وی در ارتباط با سرمایه گذاری های صندوق رفاه دانشجویان هم گفت: ما باید سرمایه گذاری های کوتاه مدت و میان مدت را دنبال کنیم که سود آن زود برگردد و ما به هر سرمایه گذاری ای نمی توانیم وارد شویم چرا که محدودیت هایی داریم.


صدیقی تاکید کرد که ارتقای سطح خوابگاه ها را کماکان و با جدیت بیشتری ادامه خواهند داد.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: بحث سلف سرویس ها، آشپزخانه ها و وام ها را حتماً دنبال می کنیم و اینها، سه محور اصلی کار صندوق است که پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار