۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۷۴۷۷۵
همایش ایران و جهان در آینۀ تاریخ

همایش  ایران و جهان در آینۀ تاریخ با حضور اندیشمندانی از دانشگاه های ایران، مسئولان دانشگاه صوفیه و سفیر ایران در بلغارستان برگزار شد.


به گزارش عطنا، نعمت الله ایران زاده دبیر علمی این همایش که در سالن اجلاس دانشگاه صوفیه برگزار شد، گفت: ضمن خیر مقدم به حاضران در همایش، چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی می دارم. امیدوارم از این فرصت برای تبادل نظریه ها و دیدگاه های بین دانشمندان و تقویت مناسبت های انسانی و مراودات علمی و فرهنگی بهره ببریم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه این همایش در ادامۀ سلسله همایش های دو سالانۀ ایران و بلغارستان در آینۀ تاریخ (2014) و ایران و اروپا در آینۀ تاریخ (2016) برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش با همکاری مرکز مطالعات ایران، بالکان، اروپای مرکزی و دانشگاه های ایرانی علامه طباطبائی، دانشگاه گیلان، دانشگاه کوثر بجنورد، انجمن تاریخ و دانشگاه های اروپایی برگزار می شود.


ایران زاده اظهار کرد: بیش از 120 مقاله در حوزۀ ایران شناسی، تاریخ، باستان شناسی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، هنر و معماری، فلسفه و عرفان، نسخ خطی و... از کشورهای ایران، بلغارستان، کانادا، لهستان، ایتالیا، تاجیکستان، ازبکستان، بوسنی و هرزگوین، صربستان، رومانی، انگلیس، بنگلادش، مجارستان به دبیرخانه ارسال شده بود.


وی تاکید کرد: هیئت داوری مشتمل بر 15 استاد از دانشگاه های مختلف، مقاله های رسیده را بررسی کردند و در نتیجه بیش از 60 مقاله، تایید و در کتابچۀ چکیده مقالات همایش منتشر شد. از این میان هیئت برگزار کننده همایش حدود 40 مقاله را برای ارائه در همایش برگزیده اند.


دبیر علمی این همایش در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست، زمینه ساز گفت و گوی بیشتر میان اندیشمندان و ایرانشناسان جهان شود و در آیندۀ نزدیک با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، استادان و مدیران کرسی های ایران شناسی ِمنطقه بالکان و اروپای شرقی، «نشریۀ علمی بین المللی در زمینه ایران شناسی و مناسبت های فرهنگی» منتشر شود و همکاری ها تقویت شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار