۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۱۸
karazi01-(24)

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، گفت: در روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها بعد از سال‌ها تحریم برداشته شده است پس این علاقه برای سایر کشورها وجود دارد که به بازار ایران ورود و از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.


karazi01-(24)


دکتر کمال خرازی در گفتگوی اختصاصی با عطنا در خصوص وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران در دوره پسا تحریم، اظهار داشت: برجام موجب گشایش اقتصادی خواهد شد ولی باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم تا منافع ملی حفظ شود.


وی افزود: باید بر اساس رهنمود‌هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند حرکت کنیم تا به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم، ضمن‌آنکه دولت نیز باید نقش نظارتی را به خوبی اجرا کند.


خرازی با اشاره به اینکه باید فناوری‌ها را وارد کنیم تا ظرفیت‌های ملی  توسعه یابد، بیان داشت: برداشتن تحریم‌ها زمینه بسیار مثبتی را فراهم می‌کند اما به این معنا نیست که ما چالش‌هایی را نخواهیم داشت بلکه قطعا چالش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی را داریم که با تدبیر باید آن را کنترل و به مرور زمان از آنها عبور کرد.


وی در خصوص سیاست‌های خارجی دولت یازدهم گفت: سیاست خارجی دولت دکتر روحانی بسیار موفق بوده‌است و آنچه که دوستان ما در وزارت خارجه انجام دادند کار بسیار برجسته‌ای بود.


خرازی با بیان اینکه کسانی که به این نوع مذاکرات آشنایی دارند در جریان هستند که دشواری‌ها و سختی‌های زیادی را دوستان در مجموعه دولت متحمل شدند، افزود: مخصوصا که این مذاکرات با کسانی بود که  قدرت بزرگ جهانی هستند.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، ایستادگی ملت ایران، رهنمودهای مقام معظم رهبری و توان مذاکراتی خود مسئولان وزارت خارجه را از جمله دلایل موفقیت مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و اذعان داشت: در هر مذاکره‌ای داد و ستد وجود دارد و مهم این است چه چیزهایی تبادل می‌شود که در مجموع منافع کشور را تأمین کرد و برداشت من این است که آنچه صورت گرفته در جهت منافع عالی کشور بوده‌ است.


وی در خصوص دانشگاه علامه نیز گفت: دانشگاه علامه طباطبائی از دانشگاه‌های برتر و بزرگ ایران است که از اساتید صاحب‌نام برخوردار بوده و رشته‌های مختلف علوم انسانی در این مجموعه تجمیع شده است.


خرازی خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‌ای که از سوی اساتید این دانشگاه نسبت به رشته علوم شناختی مطرح شد، امید می‌رود که با کمک این دانشگاه به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم، همچنین لازم است دانشجویان با استعداد و اساتید به مسائل علوم شناختی ورود پیدا کرده و به سهم خود، این مسائل را با رشته‌های علوم انسانی پیوند دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار