۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۷۰۰۸

4065296_380
به گزارش عطنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرورز مسئول دفتر محلی دانشگاه علامه طباطبائی در آیسک( بزرگترین سازمان بین‌المللی دانشجو گردان جهان) حوزه دانشگاهی، گفت: آیسک بزرگترین سازمان دانشجو‌گردان جهان است که سکوی بین‌المللی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فراهم می‌کند تا به وسیله آن بتوانند توانمندی راهبردی خود را کشف و شکوفا کنند و از این طریق تاثیر مثبتی در جوامع داشته باشند.
وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی از جمله تبادل دانشجو با دانشگاه‌های داخلی و خارجی داریم این برنامه به این صورت است که هر دانشجو به شکل داوطلبانه به کشورهایی مثل هند یا چین یا مجارستان و کشورهای شرق اروپا می‌رود و در بازه 4 تا 8 هفته کشور خود را به آنها معرفی می‌کند.
مهروز بیان کرد: آیسک در ماه‌های گذشته نشستی را با امور جوانان سازمان ملل متحد که 127 کشور و نماینده‌‌های دولتی و شرکت‌های معتبر جهانی در آن حضور داشتند برای تبادل نظر درباره اهداف توسعه پایدار برگزار می‌کرد اهداف توسعه پایدار اهدافی هستند پیرو اهداف توسعه هزاره که از سال 2000 شروع شده و قرار است در یک بازه 15 ساله ( از 2015 تا 2030) جوامع به 17 هدف که به اهداف توسعه پایدار معروف هستند برسند.
وی اظهار داشت: از جمله اهداف توسعه پایدار می‌توان به از بین بردن فقر و گرسنگی، برقراری صلح و برابری‌های جنسیتی و اجتماعی،‌ ارتقا کیفیت اقتصاد در جوامع، بهتر کردن آب و هوای جهان و... اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: آیسک در ایران از سال 1386 به همت دانشگاه تهران و دانشگاه کار آفرینی تاسیس شد و در حال حاضر در دانشگاه‌های امیر کبیر،‌ تبریز، هنر اصفهان، شیراز، اهواز، کیش، کرج و... فعالیت می‌کند سال گذشته حدود 100 دانشجو از ایران به کشورهای مختلف برای بحث کارآموزی سفر کردند و در حال حاضر آیسک در ایران 110 عضو فعال دارد در واقع سازمان آیسک در دانشگاه‌های مذکور دفتر محلی دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار