۰۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۲۷
کد خبر: ۲۶۸۷۵

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر حمایت از ادامه مسابقات مناظرات دانشجویی گفت: این مسابقات باید به عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص جهاد شناخته شود.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم تقدیر از دست اندر کاران برگزاری چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان که روز گذشته برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مناظره دانشجویان باید به عنوان یکی از طرح‌های شاخص جهاد دانشگاهی حمایت و حراست شوند،گفت: این مسابقات باید به عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی شناخته شود.


وی در مورد برگزاری چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره از سوی سازمان دانشجویان گفت: سازمان دانشجویان با کاری که انجام داده توقع ما را بالاتر برده و این انتظار می‌رود در ادامه بتوانیم کارهای شاخص دیگری را از این سازمان ببینیم.


رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ گفت‌و‌گو ادامه داد: در حال حاضر جامعه ما در شرایطی است که نیاز دارد تا افرادی که برای این جامعه زحمت کشیده‌اند همدیگر را بشناسند، بفهمند و به تفاهم برسند و جامعه را عقلانی‌تر اداره کنند. این امور جز با صحبت و به روش منطقی حاصل نمی‌شود. باید همین کار به شکلی جدی و در سطح گسترده تر در دانشگاه‌ها دنبال شود. یعنی باید برای آینده الگوسازی خوبی انجام بدهیم. به همین دلیل تاکید می‌کنم که در سطح گسترده تر کار دنبال شود و نه اینکه تنها به صورت مسابقه باقی بماند. مسابقه شکلی از کار است که برای قدردانی انجام می‌شود ولی هدف اصلی همین یادگیری روش صحبت کردن و فرهنگ‌سازی برای آینده است. باید این را در نظر داشته باشیم که هیچ کشوری نمی‌تواند بدون تفاهم بین نیروهای اصلی خود برای آینده برنامه‌ریزی بلند مدت انجام دهد.


دکتر طیبی اضافه کرد: از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات تشکر می‌کنم و مجددا اعلام می‌کنم که از این کار به صورت جدی حمایت می‌کنم و باید سعی شود که در سال آینده این کار به شکل بهتری برگزار شود. باید سعی کنیم این کار را به عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی به خصوص در بخش فرهنگی معرفی کنیم. همچنین باید به این مسئله توجه داشته باشیم که این کار به نام خود جهاد شناخته شود چرا که در گذشته جهاد کارهای خوب زیادی را آغاز کرد ولی نتوانستیم به خوبی از آنها حمایت کنیم و دیگران کار را گرفتند. از آنجایی که نتوانستند کار را خوب اجرا کنند از بین رفت.


در پایان این نشست از دست اندرکاران برگزار کننده مسابقات مناظرات دانشجویی، با اهدای هدایا و لوح یادبود تقدیر شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار