۰۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۶۸۵۸

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری ایران از برگزاری نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: فعالیت رسمی شرکت زیست‌بازار ایران همزمان با برگزاری این اجلاس، آغاز می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، محمدرضا زمانی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیت و زیست‌فناوری ایران در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست‌بازار ایران با شعار اقتصاد زیستی راهبرد ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی در روزهای 27 و 28 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، گفت: بنای اقتصاد زیستی بر روی تولید منابع تجدیدپذیر است و بر این اساس، برخورداری از سهم شایسته ارتقاء جایگاه جهانی کشور و تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان، یکی از پارامترهای اصلی اقتصاد مقاومتی است.


وی افزود: دستاوردهای اقتصاد زیستی بخشی از اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی است که در حال پیاده‌سازی است و فعالیت شرکت زیست‌بازار ایران نیز به عنوان یکی از برنامه‌های این اجلاس، هم‌زمان با برگزاری اجلاس آغاز می‌شود.


زمانی گفت: تولیدات ایران باید در 3 درصد بازار جهانی مشارکت داشته باشد، ولی در حال حاضر ما با این هدف فاصله داریم، بنابراین باید سازوکاری را آماده کنیم که این هدف محقق شود که در این اجلاس چهار گروه فناور، دولت، سیاستگذاران اقتصادی و صنعتگران، چگونگی تحقق اقتصاد زیستی در کشور را تبیین می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار