۰۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۱۰
کد خبر: ۲۶۸۵۲

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه ولایت نقش مهمی در دین اسلام بر عهده دارد، گفت: معنا و مفهوم اصلی نماز، نمازی است که ریشه طاغوت و حکومت را نابود کند که نقش ولایت مکمل اقامه نماز است.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در دیدار با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین که عصر امروز در این دانشگاه صورت گرفت، با اشاره به تعلیم و تربیت و تفسیر سوره لقمان اظهار کرد: تعلیم و تربیت یک مقوله مهمی در دین اسلام است که سن و سال نمی‌شناسد و بسیاری از روش‌های تربیتی امروز مطلوب و مناسب نیست؛ چرا که ارتباط عاطفی و تعلیم دهنده و تعلیم گیرنده وجود ندارد.


وی با بیان اینکه موفق‌ترین راه آموزش، آموزش تن به تن و مستقیم است افزود: انسان باید در تربیت مخاطب خود را بشناسد که همین شناخت می‌تواند نحوه و چگونگی برخورد و شیوه تربیت را نشان دهد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: فرزندان بسیار تاثیرپذیر هستند و در شیوه تربیت فرزندان مهمترین رویکرد ارتباط چهره به چهره و تن به تن است و بسیاری از کودکان و فرزندان از عمل و رفتار والدین تقلید می‌کنند.


این مسئول با بیان اینکه باید به مقوله نماز توجه شود و خداوند به نماز ما نیاز ندارد بلکه ما نیازمند خداوند هستیم، گفت: مفهوم اصلی نماز، نمازی است که ریشه ظلم و طاغوت را تحریک کند و در بسیاری از نمازها مقوله ولایت مورد توجه قرار نمی‌گیرد.


وی افزود: بسیاری از کشورهای اسلامی رئیس جمهور دارند و اگر در این راستا ولایتی نباشد اسلامی بودن این کشورها معنایی ندارد، در این راستا کشور اسلامی ایران و ولایت آن برگرفته از دین اسلام است.


قرائتی عنوان کرد: هیچ امر و مهمی مانند نماز سازنده نیست و این فریضه الهی تمام کمالات الهی را در خود جای داده است. نماز حضور در صحنه کمال است که از نمونه‌های آن است که می‌توان به عدالت، نظم، مردمی‌ بودن، یاد شهدا و بسیاری از موارد مشابه اشاره کرد.


وی با بیان اینکه 46 مقوله حقوقی در نماز وجود دارد گفت: رعایت حقوق همسایگی حفظ وحدت و یکپارچگی، ازدواج، همسرداری از نمونه‌های یاد شده است.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری به بیان تاثیر ایمان در برابر دشمن پرداخت و اظهار کرد: اگر هر اندازه که ایمان انسان پررنگ‌تر باشد بسیاری از رویکردهای دشمن نادیده گرفته می‌شود.


قرائتی خطاب به دانشجویان و فراگیری علم و تحصیل در عرصه‌های دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: هر اندازه که انسان علم و دانش را فرا بگیرد از نظر ائمه اطهار می‌تواند به سعادت و خوشبختی برسد و فرا گرفتن علم و دانش نقطه پایانی ندارد.


وی یادآور شد: مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد که از موارد آن می‌توان به نداشتن عزم در فراگیری بسیاری از امور به ویژه تحصیل و نداشتن اعتماد به نفس اشاره کرد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: فراگیری تحصیل باید در تمام طی سال صورت بگیرد چرا که علم و دانش جایگاه بسیار بالایی را شامل می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار