۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۶۴۹۳۹
zahedi-madad kari (10)

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: امیدواریم خروجی‌های همایش «ملی مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار» بتواند مسیریابی جایگاه مددکاری در کشور را به‌صورت کلی مشخص کند و براساس آن در برنامه‌ریزی‌های آینده، سمت‌وسوی حرکت مددکاری اجتماعی مشخص شود.


به گزارش خبرنگار عطنا، حبیب‌الله مسعودی‌فرید، 19 آبان‌ماه در نشست خبری همایش ملی مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار (از نظریه تا عمل) در سازمان بهزیستی کشور، گفت: این همایش چند هدف اصلی را دنبال می‌کند، اول اینکه با توجه به تغییرات اجتماعی به‌دنبال بازتعریف جدیدی از جایگاه مددکاری اجتماعی در حوزه دانشی و اجرایی در کشور هستیم و این مسئله می‌تواند افق‌های جدیدی را پیش روی ما باز کند.


وی افزود: انتظار این است که خروجی‌های همایش بتواند مسیریابی جایگاه مددکاری در کشور را به‌صورت کلی مشخص کند و بدانیم که در برنامه‌ریزی‌های آینده باید چه سمت و سویی در عرصه مددکاری اجتماعی حرکت کنیم و این مسئله چه در نظریه‌های آموزشی و چه در اقدام و عمل و برنامه‌های اجرایی که هر دو مورد بسیار حائز اهمیت است، مشخص شود.


مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه اکنون مددکاری اجتماعی با یک‌سری چالش‌هایی روبرو است، اظهار کرد: این همایش فرصتی را ایجاد می‌کند که صاحبان دانش در این عرصه چالش‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و رهیافت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.


وی ارتباط حوزه دانشگاهی با حوزه اجرایی را یک اتفاق بسیار خوب توصیف کرد و گفت: خروجی دیگر این همایش ارتباط همه ارکان مهم و گروه‌های مختلف مددکاری اجتماعی کشور باهم است و در این میان همدلی و همگرایی خوبی بین گروه مددکاری اجتماعی، انجمن‌های مرتبط و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره دیگر دستاوردهای این همایش، اظهار کرد: دستاورد دیگر این همایش ارائه نمونه خوب و استاندارد از یک همایش علمی است چون هم دانشجویان و هم کارشناسان در این همایش شرکت دارند و با جنبه‌های مختلف یک همایش علمی آشنا می‌شوند، همه بخش‌های همایش می‌تواند کلاس آموزشی برای دانشجویان و پژوهشگران باشد.



وی با اشاره به اینکه این همایش می‌تواند جرقه‌های ذهنی برای پژوهشگران و دانشجویان ایجاد کند، گفت: همایش یک‌سری خروجی مستقیم دارد که آن اهداف همایش است، ولی یک‌سری دستاوردهای جانبی نیز دارد، محلی برای یادگیری و ایجاد جرقه ذهنی برای دانشجویان، پژوهشگران و کارشناسان است که در آینده می‌تواند تبدیل به پروژه‌های پژوهشی و موضوع پایان‌نامه شود.


مسعودی‌فرید خاطرنشان کرد: در این همایش سعی کردیم، دوستدار محیط‌زیست باشیم و به‌همین خاطر حداقل استفاده از کاغذ را انجام داده‌ایم.


وی با اشاره به مفهوم توسعه پایدار یادآور شد: آموزش‌های دانشگاه باید جامعه‌محور و براساس نیاز روز باشد. ضمن‌آنکه مسئله توجه به نیازها و به‌روز بودن صرفاً مختص حوزه نظری و علمی نیست و این مسئله باید در حوزه اجرا نیز صورت بگیرد.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در پایان گفت: به‌اعتقاد من هر اجرایی باید براساس یک چارچوب مفهومی باشد، این چارچوب مفهومی باید عملیاتی شود تا بتوانیم، شکاف بین اجرا و دانش تا حدودی پر شود و امید است این نشست‌ها سرآغاز ارتباط بین اجرا و مراکز دانشگاهی شود تا فواید آن به گروه‌های هدف در جامعه برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار