۰۶ آبان ۱۳۹۷ ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۲۷۰۲
حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه حتی نگاه تشکل‌های سیاسی در این دانشگاه نیز فرهنگی است، بیان کرد:‌ برنامه‌های فرهنگی دانشگاه علامه غرق در نگاه‌های سیاسی نیست.


به گزارش خبرنگار عطنا، حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، اول آبان‌ماه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی که در سالن شورای ریاست این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کمک کردن به زائران، نقش‌آفرینی دانشجویان و ذوق و شوق آنها برای خدمت کردن، ایجاد موکب و کمک دکتر سلیمی و مسئولان دانشگاه موجب شد که پرچم اربعین حسینی در دانشگاه علامه طباطبائی روی زمین نیفتد.(گزارش تصویری


وی با اشاره به اینکه 2 سال است که ستاد اربعین حسینی در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شده است، گفت: تاکنون فعالیت‌های ستاد اربعین حسینی با تلاش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری سایر تشکل‌های دانشجویی و کانون‌ها البته با محوریت بسیج دانشجویی به‌خوبی انجام شده است.


اکبری‌اقدم تصریح کرد:‌ اینکه همه در ستاد اربعین نقش دارند کار بسیار ارزشمندی است و امیدوارم این فعالیت‌ها در راستای حرکت به سمت ارزش‌های واقعی و به‌نوعی مسیر متعالی باشد.


وی به جلسه‌ای رهبری با دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: ‌در آن جلسه بنده و دکتر سلیمی حضور داشتیم که حضرت آقا تأکید کردند: «فرصت بحث آزاد در دانشگاه‌ها فراهم شود و حتی تعبیرهای زیبایی در زمینه طرح بحث در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه‌ها داشتند».


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد:‌ چندی قبل طرح بحثی با موضوع اینکه آیا امام حسین (ع) اهل مذاکره بود؟ در دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفت که به‌نظرم اشکالی نداشت و اتفاقاً در فضای گفتمانی و نخبگی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی فرصت خوبی را برای تشکل‌ها و مجموعه‌‌های دانشجویی فراهم می‌کند.



وی در ادامه به راه‌اندازی خانه آزاداندیشی در دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و افزود: این حرکت کار ارزشمندی است و آن را به فال نیک می‌گیریم. البته در اساس‌نامه این خانه مغایرت‌هایی با سند کرسی‌های آزاد اندیشی وجود داشت که باید با تلاش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برطرف شود. ضمن‌آنکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم درمورد برنامه‌های تشکل‌ها با هیئت نظارت در دانشگاه‌ها است که البته می‌توان با اجازه از هیئت عالی نظارت در وزارت علوم بخشی از وظایف را تفویض کرد.


اکبری‌اقدم با بیان اینکه در زمینه فرهنگی فعالیت‌های خوبی در دانشگاه علامه طباطبائی صورت می‌گیرد، گفت: این برنامه‌ها غرق در نگاه سیاسی نیست چون همه‌جا سیطره سیاست‌بازانه هست ولی در دانشگاه علامه طباطبائی این‌طور نیست.


وی با اشاره به رویکردهای فرهنگی در دانشگاه علامه طباطبائی، اذعان کرد: در این دانشگاه همه تشکل‌های دانشجویی و حتی تشکل‌های سیاسی مثل بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی نیز نگاه فرهنگی دارند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در پایان با بیان اینکه در آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های فرهنگی مواردی وجود دارد که اصطلاحاً نیاز به به‌روزرسانی دارد، گفت:‌ در برخی از این آیین‌نامه‌ها نگاه حقوقی کم‌رنگ است که می‌توان با استفاده از ظرفیت دانشگاه به‌خصوص استادان و کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی آنها را برطرف و این آیین‌نامه‌ها را در جهت رشد و تعالی هرچه بیشتر دانشگاه ارتقا دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار