۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۰۹۱۵
معارفه گروه علمی برنامه‌ریزی شهری و توسعه منطقه‌ای برای دانشجویان نوورودی دانشگاه علامه

نشست آشنایی دانشجویان نو ورودی رشته برنامه‌ریزی شهری و توسعه منطقه‌ای با این گروه علمی با حضور استادان این رشته در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که ظهر یکشنبه، 29 مهرماه به همت انجمن علمی-دانشجویی برنامه‌ریزی شهری و توسعه منطقه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، اعضای گروه علمی برنامه‌ریزی شهری و توسعه منطقه‌ای در سخنانی صمیمانه با دانشجویان جدید این رشته آشنا شدند.


گروه برنامه ­ریزی اجتماعی از سال ۱۳۶۲، در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه­ طباطبائی دایر شد و در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو کرد. از سال ۱۳۸۵ نیز در مقطع کارشناسی ارشد  (در رشته ­های برنامه ریزی شهری و برنامه­ ریزی توسعه منطقه ­ای) دانشجو می­ پذیرد. 


تاریخچه رشته برنامه‌ریزی اجتماعی


در سال ۱۳۵۴ رشته «عمران ملی و برنامه‌ریزی منطقه‌ای» با هدف پرورش افرادی که بتوانند نقش عمده‌ای در پیشرفت برنامه‌های عمرانی و توسعه جوامع شهری، روستایی و عشایری ایران ایفا نمایند، دایر شد.


پس از انقلاب در سال ۱۳۵۸رشته برنامه ریزی شهری و منطقه ای در مقطع کارشناسی که از رشته‌های نو پا در دانشگاه-های معتبر دنیا بود به عنوان یک رشته قوی بین رشته‌ای در کشور تأسیس گردید.


 در سال ۱۳۶۲پس از جریان انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه و سپس بازگشایی دوباره آن در سال ۱۳۶۳ رشته برنامه-ریزی شهری و منطقه ای مورد پذیرش واقع نشد و مقرر گردید که این رشته با ۳۴ واحد از واحدهای تخصصی عمران ملی قدیم و به عنوان گرایشی در قالب یکی از دو رشته علوم اجتماعی یا جغرافیا قرار گیرد.


در نهایت برنامه‌ریزی اجتماعی ذیل رشته علوم اجتماعی به تصویب رسید.


موضوعات مورد بحث در رشته برنامه‌ریزی اجتماعی، عمدتاً مربوط به مسائل اجتماعی انسان و برنامه‌ریزی در خصوص آن است. در واقع این گرایش درصدد ایجاد جامعه انسانی توسعه یافته با استفاده از اصل برنامه‌ریزی است.


هم‌اکنون اعضای گروه دکتر شیرین احمدنیا، دکتر محمود جمعه پور، مصطفی پودراتچی، دکتر علی خاکساری رفسنجانی، دکتر محمد شیخی، دکتر غلامرضا لطیفی، دکتر میترا عظیمی هستند.


با گزارش تصویری این نشست همراه باشید.


عکس: مریم غوث-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار