۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۶۰۱۲۴
سیدشایان قادریان، مسئول ستاد برگزاری اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی

دبیر ستاد برگزاری اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار تمام تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های دانشگاه با شعار «حب الحسین یجمعنا» زیر پرچم حضرت اباعبدالله جمع شدند و با محوریت بسیج دانشجویی و طی یک حرکت جمعی هر تشکل و کانون بخشی از امور را به دست گرفتند. 


سیدشایان قادریان در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار عطنا با اشاره به اینکه کاروان اربعین حسینی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی امسال نیز راهی کربلا می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان متولی اصلی برگزاری راهپیمایی اربعین، شروع به برنامه‌ریزی و سازمانی‌دهی امور در این زمینه کرد.


وی افزود: در همین راستا جلساتی به‌صورت منظم برای هماهنگی و رایزنی با بخش‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین خارج از دانشگاه در جهت هر چه بهتر برگزار کردن این حرکت فرهنگی و مذهبی برگزار شد.


قادریان با بیان اینکه کمیته‌ها و تیم‌های مختلفی برای کاروان اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شد، اظهار کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته پشتیبانی و برنامه‌ریزی، کمیته فرهنگی، کمیته پژوهشی، کمیته امور خادمین، کمیته روابط عمومی و رسانه و کمیته مالی بودند.


وی اضافه کرد: این کمیته‌ها از اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت منظم جلساتی را برگزار کردند تا بتوانیم ضمن بررسی همه جانبه مسائل و برطرف کردن مشکلات پیش‌رو، اردوی مناسبی را برای دانشجویان برنامه‌ریزی کنیم.


دبیر ستاد برگزاری اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار تمام کانون‌ها و تشکلات دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبائی با شعار «حب الحسین یجمعنا» زیر پرچم حضرت اباعبدالله جمع شدند و طی یک حرکت جمعی هر تشکل و کانون بخشی از امور را به دست گرفتند.


وی افزود: این تشکل‌ها و کانون‌ها طی جلسه‌ای به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی بخشی از امور جاری سفر راهپیمایی بزرگ حسینی را بر عهده گرفتند.



انجام همه امور مرتبط با متقاضیان دانشگاه علامه طباطبائی به صورت اینترنتی و آنلاین



قادریان گفت: امسال همه امور مرتبط با متقاضیان دانشگاه علامه طباطبائی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به صورت آنلاین و اینترنتی انجام شد، بدین صورت که ابتدا یک سایت به آدرس bsjatu.ir راه‌اندازی شد که همه دانشجویان از طریق این سایت ثبت‌نام اولیه را انجام دادند و طی همه مدت نیز نحوه ثبت‌نام و برگزاری قرعه‌کشی از طریق سامانه‌های اطلاع‌رسانی بسیج در شبکه‌های اجتماعی در دید مخاطبان و عموم قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه قرعه‌کشی با حضور نماینده مسئولان تشکل‌ها 13 مهرماه به صورت مستند برگزار شد، بیان کرد: از میان حدود 500 نفر دانشجو که نام‌نویسی کرده بودند، 125 نفر به قید قرعه انتخاب شدند که لیست آنها بر اساس کد رهگیری در سایت مذکور اعلام شد.



برگزاری اردوی اربعین حسینی برای دانشجویان دانشگاه علامه از 25 مهرماه تا 5 آبان‌ماه



دبیر ستاد برگزاری اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه اردوی اربعین حسینی برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی از تاریخ 25 مهرماه لغایت 5 آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: زائرین اربعین حسینی در روز اول از طریق اتوبوس به مرز مهران اعزام و پس از تایید روادید راهی شهر نجف و زیارت حرم امام علی(ع) می‌‌شوند.




در این سفر سعی شده است بیشتر دانشجویانی حضور پیدا کنند که برای اولین‌بار است در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و به‌نوعی، زیارت اول آنها محسوب می‌شود که بسیاری از این تعداد نیز دانشجویان ورودی جدید امسال هستند.



وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی بعد از اتراق یک‌روزه در نجف اشرف به صورت پیاده راهی کربلا می‌شوند، افزود: زمان‌بندی ما برای انجام این پیاده‌روی و رسیدن به کربلای مقدسه طی چهار روز است.


«3 روز در کربلا می‌مانیم»



قادریان با اشاره به اینکه در مسیر نجف به کربلا موکب‌هایی را برای استراحت و اتراق زائران حسینی دانشگاه علامه طباطبائی پیش‌بینی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: بعد از رسیدن به شهر مقدس کربلا، زائرین حسینی به مدت 3 روز در این شهر اقامت کرده و به زیارت می‌پردازند و دوباره از طریق مرز مهران راهی تهران می‌شوند.


وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که سفر زائران اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی با کمترین هزینه ممکن برای این دانشجویان برگزار شود و به همین دلیل نیز تاکنون هزینه نهایی این سفر اعلام نشده است ولی کسانی که اسامی آنها در قرعه‌کشی آمده است باید مبلغ 850 هزار تومان را به صورت علی‌الحساب واریز کنند. ضمن‌آنکه در این سفر سعی شده است بیشتر دانشجویانی حضور پیدا کنند که برای اولین‌بار است در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و به‌نوعی، زیارت اول آنها محسوب می‌شود که بسیاری از این تعداد نیز دانشجویان ورودی جدید امسال هستند.


قادریان در ادامه با بیان اینکه هزینه کسانی که به صورت آزاد به همراه زائران حسینی دانشگاه علامه طباطبائی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان است، گفت: طبق صحبت‌های صورت گرفته با صندوق رفاه مبلغ یک میلیون به دانشجویان مجرد و مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به دانشجویان متأهل وام تعلق می‌گیرد.


وی تصریح کرد: سفر اربعین امسال شامل شهرهای زیارتی کربلا و نجف بوده و زیارت شهرهای کاظمین و سامرا به هیچ وجه امکان پذیر نیست، ضمن‌آنکه از سفر افراد با مسئولیت شخصی نیز جلوگیری خواهد شد.


نکات مهمی که زائران باید در راهپیمایی اربعین رعایت کنند



مسئول ستاد برگزاری اربعین حسینی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه رعایت نکات و قوانین برگزاری اردو الزامی است، این توصیه‌ها را شامل موارد زیر برشمرد.


1- کاروان زیارتی اربعین طبق اعلام‌های قبلی در تاریخ 25 مهرماه از محل پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی به مقصد نجف رهسپار می‌شود. این سفر به صورت زمینی (اتوبوس) صورت گرفته و زائرین می‌بایست روز چهارشنبه رأس ساعت 15 برای پذیرش و دریافت کارت زائر در محل دانشگاه حضور به هم رسانند. حرکت رأس ساعت 18 و تنها با پذیرش و دریافت کارت ممکن خواهد بود (در صورت عدم حضور از سفر باز می‌مانید).


2- بازگشت از سفر اربعین با فراهم آمدن شرایط جدید، به‌صورت هوایی صورت گرفته و پرواز در تاریخ شنبه، 5 آبان‌ماه حوالی ساعت 10 از فرودگاه نجف خواهد بود.


3- همچنین این نکته را مدنظر داشته باشید که با بازگشت به تهران، سرویس ایاب و ذهاب، شما را از فرودگاه به پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی منتقل می‌کند.


4- این نکته را فراموش نکنید که به دلیل ازدحام و شرایط خاص سفر، امکان کمی تأخیر در ساعت بازگشت وجود دارد.


5- استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری عراق در سفر به شما کمک بسیاری می‌کند، گرچه سیم‌کارت‌های ایرانی نیز امکان سرویس‌دهی دارند.


6- محل اسکان نجف، ساختمان سید الاوصیاء و محل اسکان کربلا باب التویرج ( قرارگاه نور) خواهد بود. (کروکی در کارت زائر درج شده است).


7- طبق اعلام از قبل، پیاده روی طی چهار روز صورت می‌گیرد و اسکان بین راهی در عمودهای 286، 728 و  1120 خواهد بود. البته توقف‌های بین راهی نیز در دستور کار هست اما به شرطی که قانون اول یعنی جدا نشدن از کاروان را رعایت کنید.


8- بنا به شرایط سفر و تعدد افراد، زوار در دسته‌بندی‌های کوچک‌تری تقسیم شده‌اند که این گروه‌بندی‌ها با داشتن سرگروه و خادم مخصوص مشخص شده‌اند. به‌خاطر داشتن گروه‌بندی‌ها، ارتباط با سرگروه و به دلیل داشتن شماره تماس آنها می‌تواند به شما کمک شایانی کند. سعی کنید حتی در زمان سوار شدن به وسایل نقلیه و اسکان نیز از گروه خود جدا نشوید.


9-  داشتن مبلغ حداقل بیست هزار دینار برای افراد ضروری است.


10- همراه داشتن دارو برای افرادی که بیماری یا ملاحظه خاصی در زمینه سلامت دارند کاملا اجباری است!


این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که بنا به ماهیت سفر و شرایط کشور میزبان و ازدحام جمعیت، به‌رغم برنامه‌ریزی‌های مدون، امکان تغییرات در برخی موارد سفر نظیر محل اسکان، ساعات حرکت و مواردی از این قبیل محتمل است.


از دیگر نکات مهم این سفر نیز موارد ذیل است:


1- از آوردن کیف، چمدان و کوله‌های سنگین خودداری کنید چون باید 85 کیلومتر آن را حمل کنید!


2- مواد خوراکی به وفور هست! اگر خواستید فقط کمی مغزی‌جات و میوه خشک‌های ملین همراه داشته باشید!


3-  قاشق، چنگال و چاقو کوچک به همراه یک لیوان سفری (یک بار مصرف نباشد) سبک و کوچک کافی است.


4- از کفش مناسب استفاده کنید. کفشی که پای شما را نزند و امکان گردش هوا در آن وجود داشته باشد (کفش نو نپوشید).


5-  لباس‌های حجیم و سنگین همراه نداشته باشید. بلکه پلیورهای سبک که بتوانید در طول سفر راحت آنها را حمل کنید.


6- داشتن چفیه از واجبات موکد است! چون می‌تواند کاربردهای بسیاری چون حوله، ماسک، ملافه و مواردی از این قبیل داشته باشد.


7- داشتن داروهای عمومی مثل پمادهای سوختگی و عرق‌سوز و همچنین آمپول نوروبیون، قرص ویتامین ث، چسب زخم و مواردی از این قبیل نکاتی است که پزشک سفر بر آن تاکید دارند.


8-- داشتن این موارد شامل دستمال کاغذ، ماسک، نایلون فریزر، خودکار، آبلیمو وعسل (نهایتاً 250 سی.سی)، مسواک و خمیردندان کوچک،‌ شامپو و صابون کوچک، ژل ضدعفونی،  شارژر و پاوربانک، هدفون و فایل‌های مورد نیاز برای گوش دادن و حوله نیز بسیار راهگشا است.


قادریان با اشاره به جمله امام صادق (ع) در جواب سؤال ثواب کمک هزینه به دیگران برای سفر اربعین، خاطرنشان کرد: امام فرمودند، «به ازای هر درهمی که خرج کنند، خداوند همانند کوه احد برایشان حسنه می‌نویسد.»، چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او باز می‌گرداند.» و «بلایایی که فرود آمده و قرار بوده به او برسد را از او دور می‌کند و مالش حفظ می‌شود.»


برای سهیم شدن در ثواب زیارت دانشجویانی که نخستین بار است در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند وجه موردنظر خود را به شماره کارت یا شماره حساب زیر واریز کنید.


شماره کارت:


۶۳۶۲_۱۴۱۰_۴۰۲۴_۳۲۸۰


به نام سید شایان قادریان (دبیر ستاد اربعین دانشگاه علامه طباطبائی)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار