۲۴ دی ۱۳۹۴ ۰۱:۴۲
کد خبر: ۲۵۷۹۹
اولین همایش بین‎المللی «نقش فناوری‌های نوین در علوم انسانی» توسط موسسه فرهنگی هدایت فرهیختگان جوان، ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در تهران برگزار می‌شود.

سید محمدرضا موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال مقاله به این همایش تا ۲۰ فروردین‎ماه سال ۹۵ است.

وی اظهار کرد: دبیر این همایش دکتر رضا مرادصحرایی، دانشیار زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، دبیر علمی همایش دکتر حشمت‌الله فلاحت پیشه، مدیر استادیار علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است و برای داوری مقالات از اساتید برجسته کشوری در رشته‌های روان‌شناسی، تکنولوژی آموزشی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد، مدیریت و... استفاده خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: علوم انسانی به عنوان پایه‌های فرهنگی و زیربنایی جوامع نقش بسزایی را در ارتقای فرهنگ و ارزش‌های جوامع دارند. با توجه به پیشرفت‌های سریعی که در حوزه فناوری در سطح جهان روی می‌دهد، علوم انسانی نیز متاثر از این فناوری‌ها دستخوش تغییر و تحول شده است. این تغییرات جنبه‌های مختلف علوم انسانی را متاثر کرده و باعث تغییر در شیوه‌های آموزشی در علوم انسانی، تغییر در مبانی فلسفی، روش‌های کاربرد علوم انسانی و... شده است.

موسوی اضافه کرد: علوم انسانی و مبانی فرهنگی و ارزشی جامعه در ارتباط تنگاتنگی با هم هستند؛ از این‎رو تغییر و تحول در علوم انسانی باعث تغییر در مبانی فرهنگی و ارزشی جامعه نیز می‌شود. این مساله باعث شده است تا اندیشمندان این حوزه توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند و در همین راستا مساله‌ بومی‏‎سازی علوم انسانی، توجه به رویکرد‌های جدید به‎کارگیری این علوم، توجه به علوم انسانی اسلامی و روش‌های نوین آموزش در حوزه علوم انسانی مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه به تطبیق فناوری‌های نوین با حوزه‌های علوم انسانی پرداخت. در این راستا انجام امور پژوهشی و بررسی نیازهای جامعه و تطبیق آن با فناوری‌های روز می‌تواند تاثیر بسزایی را در راستای اعتلای فرهنگ و مبانی ارزشی جامعه داشته باشد. متخصصان علوم انسانی به عنوان سکان‌داران این حوزه باید تلاش خود را در راستای تحقق این مهم به‎کار گیرند.

مسؤول دبیرخانه اولین همایش بین‎المللی نقش فناوری‎‏های نوین در علوم انسانی گفت: با تائیدات خداوند متعال و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و باعنایت به در دستور کار قرار گرفتن بومی‎سازی و کاربردی کردن علوم انسانی، موسسه فرهنگی هنری هدایت فرهیختگان جوان، در راستای عملی کردن این دستور، اقدام به برگزاری اولین همایش بین‎المللی نقش فناوری‌های نوین در علوم انسانی می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار