۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۵۳۹۴۲
اردوی جهادی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، در جلسه شورای فرهنگی، از زحمات دانشجویان فعال در اردوی جهادی پرواز خاکی در روستای «چاه‌ابراهیم» و برخی از روستاهای اطراف آن قدردانی نمود و با اهداء لوح  از ایمان کرمی، سرپرست اردوی جهادی و مسئول دانشجویی دانشگاه سپاسگزاری کرد.


به گزارش عطنا به نقل از معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر نعمت‌الله ایران‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، در جلسه شورای فرهنگی از زحمات دانشجویان فعال در اردوی جهادی پرواز خاکی که در قالب تیم‌های فرهنگی، عمرانی و اشتغال‌زایی و کارآفرینی و گروه خواهران در بخش‌های علمی و آموزشی، پزشکی، مددکاری و مشاوره به مردم روستای «چاه‌ابراهیم» و برخی از روستاهای اطراف آن خدمات‌رسانی کردند، قدردانی نمود و با اهداء لوح  از  برادر ایمان کرمی، سرپرست اردوی جهادی و مسئول دانشجویی دانشگاه سپاسگزاری کرد.


 این اردو از ۲۵ مردادماه آغاز شد و تا ۶ شهریورماه ادامه داشت که ۴۰ نفر از دانشجویان پسر و ۱۶ نفر از دانشجویان دختر دررشته‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند.


روستای «چاه ابراهیم» در ۳۰ کیلومتری بخش جازموریان (زهکلوت) شهرستان رودبار جنوب استان کرمان واقع شده است که بعدازآن روستاهای پنج‌انگشت، میل فرهاد، کنج‌کَسور، کناردنگ، پتکی، طبق، دازان، زیران، پیرخوشاب و تعدادی روستای دیگر قرار دارند.


جمعیت این مجموعه روستاها نزدیک به ۵ هزار نفر بوده که بزرگ‌ترین روستای این منطقه، «چاه ابراهیم» با جمعیت ۶۰۰ نفر است که در صورت راه‌اندازی مدرسه راهنمایی آن، دانش‌آموزان روستاهای اطراف نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.


در این اردوی جهادی ایمان کرمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، امیرحسین فداکار، مسئول اردوی جهادی «پرواز خاکی ۹»،  محمدمهدی فروزان، مسئول تیم فرهنگی، حسن جعفری‌سعادت، مسئول تیم اشتغال‌زایی و کارآفرینی، محمد غلامیان، مسئول تیم عمرانی،‌ یوسف علی‌نژاد، مسئول تیم تدارکات و علی‌اصغر موحد، مسئول تیم رسانه‌ای، وظیفه مدیریت و نظارت بر اجرای فعالیت‌ها را بر عهده داشتند.


ازجمله برنامه‌های دانشجویان بسیجی در این اردو برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان روستایی، رنگ‌آمیزی مسجد علی‌ابن ابی‌طالب روستای چاه ابراهیم، تکمیل مدرسه پسرانه راهنمایی سه کلاسه این روستا به مساحت ۲۰۰ مترمربع، ارائه خدمات پزشکی، مشاوره و مددکاری و توزیع اقلام فرهنگی،‌ آموزشی و کمک‌درسی بین دانش‌آموزان بود.


یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشجویان بسیجی و جهادگر دانشگاه علامه طباطبائی، تکمیل مدرسه راهنمایی روستای «چاه ابراهیم» بود. ضمن آنکه گروه فرهنگی این اردو با حضور در روستاهای اطراف به توزیع اقلام  و اجرای فعالیت‌های فرهنگی می‌پرداختند.


از دیگر برنامه‌های اردوی جهادی «پرواز خاکی ۹» جمع‌آوری اطلاعات برای پالایش فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و علمی مردم و به‌خصوص دانش‌آموزان روستای «چاه ابراهیم» و شناسایی دیگر روستاهای کم برخوردار بود. ضمن آنکه گروه خواهران با حضور یک پزشک و تعدادی از دانشجویان رشته‌های مشاوره و مددکاری به خدمت‌رسانی به مردم روستای «چاه ابراهیم» پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار