۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۵۲۳۶۴
ghafari

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خیلی از مسائل مبتلابه دانشگاه‌ها از جامعه سرریز می‌شود و این کار ما را سخت‌تر می‌کند و نباید مسائل موجود در دانشگاه‌ها را پشت گوش انداخت.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه‌های کشور که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد بابیان این‌که انتظارات متفاوتی نسبت به عرصه پژوهش، آموزش و بخش فرهنگی از دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: وضعیت دانشگاه‌ها جدای از شرایط جامعه نیست اما آنچه اهمیت دارد، مدیریت وضعیت سخت و مشکل موجود است که بر عهده ما مسئولان فرهنگی قرار دارد.


وی در ادامه افزود: امید است با تعامل فکری بخش‌های فرهنگی و تقویت آن شاهد سامان، نظام، اثرگذاری و کارایی بیشتری در دانشگاه‌ها باشیم و در فضایی نسبتاً پویا آنچه به‌عنوان «کار ویژه‌ها» تدوین‌شده، تحقق یابد.


دکتر غفاری همچنین اظهار کرد: میدان‌های آموزش و پژوهش، میدان‌های سخت و مبتنی بر آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های مشخص است و معاونت فرهنگی سخت‌ترین حوزه در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و انتظارت نسبت به این حوزه از جامعه بیش از درون دانشگاه‌ها است.


وی بابیان این‌که بنای ما در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بر گفت‌وگو و تعامل است، تصریح کرد: فاصله و شکاف عمیقی بین ذهنیت و عینیت جامعه امروز ما وجود دارد.


معاون وزیر علوم همچنین با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی گفت: تشکل‌ها به‌عنوان یک فرصت و نه تهدید و مزاحمت باید دیده شوند. به این تشکل‌ها فرصت فعالیت بیشتر در چارچوب قواعد و قوانین و آیین‌های موجود داده شود.


وی افزود: کار ویژه دانشگاه‌ها، تحویل «شهروندان دانشجو» به جامعه است و از اینجاست که دانشگاه‌ها زیر سؤال می‌روند.


غفاری همچنین بابیان این‌که از توان و نیروی بخش دانشجویی در بخش‌های فرهنگی باید استفاده شود، گفت: توانایی‌ها و ظرفیت‌ها محدود است اما با به اشتراک گذاشتن این‌ها می‌توان از این ظرفیت استفاده بیشتری کرد.


به گفته معاون فرهنگی وزارت علوم، جامعه متلاطم امروز همواره می‌طلبد که دانش و شناخت خود را نسبت به شرایطی که در آن قرار داریم به‌ویژه آنچه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌گذرد، غنای بیشتری دهیم به همین دلیل رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.


دکتر غفاری در پایان خاطرنشان کرد: شرایط کشور در وضعیت غیرعادی قرار دارد و این بدان معنا نیست که با مسائل خیلی حادی مواجه هستیم اما فرض ما بر این است که در چنین شرایطی باید چگونه کنار آمده و چه تمهیدات و سیاست‌هایی در پیش بگیریم که کارها را سامان بخشیده و پیش برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار