۰۶ شهريور ۱۳۹۷ ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۵۱۶۵۰
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت مراکز علمی را از برنامه‌های مهم و اولویت دولت دانست و گفت: باید مجموعه‌های دانشگاهی را به سمت افزایش کیفیت و پژوهش حرکت دهیم.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغاز بهره‌برداری از مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان، افزود: کار بزرگی برای تقویت مراکز علمی کشور از 2 سال گذشته آغازشده تا مجموعه‌های دانشگاهی به سمت افزایش کیفیت سوق داده شوند..


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی، افزود: امروز فرصت برای تحصیل تمامی متقاضیان تحصیلات دانشگاهی وجود دارد، دانشگاه‌های شهرستان‌ها باید طبق برنامه این وزارتخانه با هم‌افزایی نیروها باقدرت به کار خود ادامه دهد..


غلامی بابیان اینکه بازنگری درباره ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها ضروری است، اظهار داشت: در 10 سال گذشته، به توسعه فناوری‌ها روی آورده شد که ایجاد پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها یکی از این اقدامات است..


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: فراهم کردن امکانات زیربنایی برای دانشجویان و جوانان خوش‌فکر کشور مهم‌ترین هدف و برنامه پارک‌های علم و فناوری است که تاکنون پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه به‌دست‌آمده است.


وی تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات و قطعاتی که درگذشته با واردات تأمین می‌شد، امروز باکیفیت بهتر در ایران تولید می‌شود که این امر نشان‌دهنده پیشرفت علم و فناوری و توان داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.


غلامی اضافه کرد: توسعه آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با سرعت دنبال شد به‌گونه‌ای که در هیچ کشوری این میزان پیشرفت وجود ندارد.


وی نیروی انسانی را سرمایه مهم هر کشور دانست و گفت: خوشبختانه کشور ما از سرمایه بزرگ نیروی انسانی برخوردار است و در حوزه تقویت نیروی انسانی موفق عمل شده و در جوامع بین‌المللی دستاوردهای بسیاری کسب کرده است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رتبه کشور در رشد دانش اشاره کرد و گفت: ایران در منطقه دارای رتبه اول است که این امر حاصل تلاش شبانه‌روزی استادان و دانشجویان است.


گفتنی است در هفته دولت امسال، 119 طرح با 643 میلیارد ریال هزینه در شهرستان دامغان بهره‌برداری می‌شود.


ساخت مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان از سال 1388 آغاز شد و با 130 میلیارد ریال هزینه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.
این مرکز همایش‌ها با چهار هزار و 500 متر زیربنا و 6 هزار مترمربع مساحت، دارای یک سالن اصلی آمفی‌تئاتر 900 نفره، سه سالن جانبی 130، 180 و 72 نفره است.


اکنون بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می‌کنند؛ این دانشگاه دارای 162 عضو هیئت‌علمی، هشت دانشکده، 5٨ آزمایشگاه، 1٨ کارگاه، یک‌خانه ریاضی و یک آزمایشگاه زبان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار