۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۴۸۵۵
DSC00044

اولین نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با کارشناسان حوزه مربوطه در جهت تعیین اهداف و راهبردهای این معاونت و تبیین خط مشی‌ها و فصل الخطاب مدیریتی برگزار شد.


DSC00015
به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خط مشی‌های زیر برقرار است و این موراد دوازده گانه از اصول و موارد مبنایی برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است. دکتر حسن ملکی افزود: طبیعتا با تغییرات به وجود آمده در این حوزه انتظار تغییر را باید داشت و آنچه مسلم است اینکه همه یکسان به امور نگاه نمی کنند.
وی همچنین با بیان اینکه هر معاونتی یک صبغه و ماهیتی دارد، تصریح کرد: در معاونت آموزشی کارها باید صبغه آموزشی داشته و کارشناسان معاونت آموزشی نمی‌تواند عمرانی فکر کنند. ملی با تاکید بر اینکه افرادی در این معاونت فرهنگی می توانند کار کنند که مختصات فرهنگی داشته باشند، گفت: همین که کسی می‌فهمد فرهنگ چیست، نشان دهنده این است که یک درک مشترک وجود دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه در ادامه به عمده برنامه‌ها و انتظارات خود پرداخت و گفت: برنامه محوری از جمله برنامه‌های در دستور کار است که باید به جدیت پیگیری شود. وی ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه هنوز به این معاونت ابلاغ نشده است و در آغاز کارها را با برنامه عادی که به شما کارشناسان مجموعه ابلاغ کرده‌ام پیش می‌بریم، لذا در تمامی بخش‌ها چه انجمن‌های علمی دانشجویی و چه کانون‌های فرهنگی و هنری که تمام بخش‌ها از سوی مدیریت مربوطه برنامه راهبردی خود را به ما اعلام نمایند و در آغاز سال 95 ابتدا و انتهای کارها برای ما معلوم باشد تا این برنامه محوری عملیاتی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخلاق محوری در کارها گفت: بنده قبل از ورود به این معاونت با برخی از شما کارشناسان این معاونت آشنا بوده‌ام و شماها را با اخلاق می‌دانم اما به عنوان یک امر مدیریتی و یک اصل انسانی می‌گویم که اگر اخلاق نباشد هیچ چیزی وجود ندارد. وی تاکید کرد: بنده مایل نیستم که افراد به یکدیگر بددلی و بدگمانی داشته باشند و دیگری را نزد بنده و مدیران تخریب نمایند.
دکتر ملکی با اشاره به اهمیت ضابطه محوری، یادآر شد: بنده در بعضی امور کارها را لنگ می‌بینم، انتظارم دارم صبح به موقع حضور داشته و در پایان به موقع خارج شوید و بیشتر از این توقعی نیست.
وی همچنین متن محوری را از جمله برنامه های خود برشمرد و اضافه کرد: در هر سازمانی یک متن هست و یک حاشیه و امان از روزی که حاشیه بر متن غلبه پیدا کند، معاونت آموزشی کار آموزشی دارد و معاونت فرهنگی کار فرهنگی و هرکدام جز این کار کنند به حاشیه رفته اند زیرا رها کردن متن برای حاشیه، سازمان را خراب می کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ابداع و نوآوری را از دیگر اولویت های کاری عنوان کرد و اظهار داشت: از هر کارشناس و در هر بخشی باید در کارها ابداع ببینیم تا دچار کارهای روزمره نشویم. وی در این باره ادامه داد: نوآوری دو شرط دارد؛ مسأله را شناختن و در مورد آن اندیشه کردن است و اگر نه مسأله را بشناسیم و نه اندیشه کنیم، کار نویی صورت نمی‌گیرد. وی با اشاره به بحث مستندسازی نیز اظهار داشت: مستندسازی برای ما موضوعیت دارد و اگر کارها مستند نشود، در تنظیم کار مشکل داشته و سعی کنید کارها و برنامه‌های خود را مستند و آرشیو کنید. ملکی ضمن تاکید بر فعالیت های گروهی، خاطرنشان کرد: سعی کنید در کارهای خود دیگران را مشارکت دهید و بصورت گروهی کار کنید. به عنوان مثال در برنامه دهه فجر امسال حدود 10 کانون فرهنگی و هنری دانشگاه برنامه مشترک دارند. شما نیز سعی کنید فعالیت های گروهی را تقویت نمایید زیرا به تنهایی کارکردن اثر زیاد ندارد.
وی اضافه کرد: از آنجا که مخاطب و ارباب رجوع ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی، دانشجو است، تکریم انسانها وظیفه انسانی است و شما کارشناسان سعی کنید در ارتباط با دانشجویان با احترام برخورد کنید تا از فرهنگ و کارهای فرهنگی دلزده نشوند.
معاونت فرهنگی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراوت و تمیزی ظاهری در معاونت، تصریح کرد: بنده از امور عمومی و مسئولان این حوزه تقاضا کردم تا اوضاع ظاهری معاونت را نظم بدهند. هرچند در این ساختمان محدودیت‌هایی داریم اما در ساختمان جدید جای بیشتری داریم. از آنجا که یک سازمان، یک صورت دارد و یک سیرت، هر دو باید زیبا باشد اما در این معاونت مبادا کارشناسی بخاطر کارهای ظاهری معطل باشد. توجه به مسائل کلی معاونت نیز از دیگر برنامه های عنوان شده در این نشست بود که در این باره گفته شد: معاونت فرهنگی و اجتماعی یک آبروی کلی دارد و همه باید حافظ آبروی معاونت باشیم و اگر کسی خلاف آن را مرتکب شد به کل معاونت لطمه زده است. شما باید اینجا را مانند یک خانواده بدانید و به این امر عنایت داشته باشید.
معاونت فرهنگی دانشگاه با اشاره به رعایت سلسله مراتب، اذعان داشت: سعی نکنید در کارها مدیر واحد مربوطه را دور بزنید و هر کسی در کار خودش باید به مدیر مربوطه مراجعه کند و او را مطلع کند و در این امر افراط و تفریط نکنید و این کار برای نظام دادن به امور مهم است.
دکتر ملکی خاطرنشان کرد: تقسیم کار درستی باید صورت گیرد، به معنای اینکه هرکاری با یک فرد تناسب دارد و اگر از کسی خواهش کردیم که در قسمت دیگری کار کند، یقینا به صلاح شما است.
در ادامه مدیر فرهنگی دانشگاه نیز افزود: آنچه که بنده در مورد فرهنگ مطالعه داشته‌ام این است که مدیریت فرهنگی وظیفه‌اش این است که ارزش‌های فرهنگ را در یک سازمان شناخته و بعد وضع موجود و وضع مطلوب را بررسی کند. وظیفه ما به عنوان مدیر این است که فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب را پر کنیم و ابزارهای این کار هنر، مسابقه، سفر و مسائل مذهبی به عنوان ابزار کار هستند. بعد از اجرای این برنامه‌ها باید خود را پایش کنیم تا اثر کار خود را در سازمان سنجش آموزش کشور ببینیم.
دکتر محمود زاده افزود: در اول سال 95 کلیه واحدها برنامه سالانه خود را ارائه دهند و در طی دوره 3 ماهه کارها را ارزیابی گرده و باید ببینیم که به کجا می‌روند. در پایان نیز دکتر وحید شالچی مدیر نظارت و ارزیابی و برنامه‌ریزی راهبردی گفت: به سرمایه های انسانی که در این معاونت هستند امیدوارم و می‌توان از آنها بهره برداری کرد. وی ادامه داد: نوع طراحی این معاونت ایجاد همکاری زیادی می‌طلبد و خوشبختانه کار این معاونت بصورت یک چرخه است.
وی افزود: مدیریت نظارت ارزیابی و برنامه‌ریزی راهبردی به عنوان کمک کننده است و بهترین منبعی که داریم چه به عنوان حوزه نظارت و چه به عنوان حوزه ارزیابی، شما همکاران هستید و خود را به عنوان یک خدمات دهنده می‌بینم و برای اینکه این چرخه به خوبی انجام کار کند باید کل همکاران حوزه های هر دو مدیریت بایکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.
همچنین در ادامه کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی مشکلات و پیشنهادات خود را در خصوص فعالیت‌های این حوزه بیان کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار