۰۱ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۴۰۵۸

عضو هيأت علمي‌دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت: در حال حاضر مصرف الکل در کشور رو به افزايش است که بايد براي مقابله با آن برنامه‌هاي جدي تري در نظر گرفته شود.


10155_152


محمود گلزاري با اشاره به محدوديت‌‌هايي که در راستاي آگاه ‌سازي مصرف الکل وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخي از مسئولان در دولت گذشته درباره آسيب‌هاي اجتماعي ديدگاه متفاوتي داشتند. در آن زمان به آن‌ها پيشنهاد داديم که با نصب بنر در سطح شهر و مراکز فرهنگي و آموزشي، مي‌توانند از آيات و احاديث درباره مصرف الکل و مشروبات استفاده کنند اما جوابي که از سوي مسئولان داده مي‌شد اين بود که ما در يک کشور اسلامي‌هستيم و نبايد تبليغاتي صورت بگيرد که گفته شود در کشور ايران نيز الکل مصرف مي‌شود.
مشاور امور خانواده و جوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ با تأکيد بر اينکه براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بايد به صورت جدي‌تر ورود کنيم، افزود: همچنين دسترسي به مشروبات الکلي و ورود آن به کشور از مبادي کشورهاي خارجي وجود دارد و متاسفانه حتي ساخت آن را نيز در داخل کشور داريم، بنابراين ما نبايد فکر کنيم که با پنهان کردن و مطرح نکردن يک آسيب اجتماعي مانند مصرف الکل مي‌توانيم مساله را از بين ببريم اين در حالي است که بيشتر خودمان را غافل مي‌کنيم.
معاون سابق امور جوانان وزارت ورزش يادآور شد: خشونت، ايدز، طلاق و اعتياد هم که جزو آسيب‌هاي فراگير به شمار مي‌رود و رو به رشد است، نگران هستيم که در اينجا مساله شناخت عوامل و آموزش مطرح مي‌شود که از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و مسئولان بايد به آن توجه کنند. بنابراين بايد در ابتدا مسايل آسيب‌هاي اجتماعي شناخته شود نه اينکه آن‌ها ناديده بگيريم و از آن غفلت کنيم.
به گفته اين عضو هيأت علمي‌دانشگاه علامه طباطبايي، با بکارگيري روش‌هاي منظم براي گروه‌هاي هدف متناسب با وضعيت فهم آن‌ها بايد آموزش‌هاي لازم ارائه شود.


منبع: پانا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار