۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۳۲۴۴

غلامرضا گودرزی، رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت امام صادق(ع) در گفتگویی در رابطه با برنامه‌ها و رویکردهای جدید این دانشکده در سال تحصیلی جدید گفت: امسال نیز برنامه‌های راهبردی که برای دانشکده داشته‌ایم همان برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم که بخش عمده‌ای‌ از آن به امسال مرتبط است.


وی درباره این برنامه‌ها افزود: یکی از آن‌ها بازنگری در عناوین درسی‌مان و محتوای دروسمان است؛ البته این کار مستمری است که ما انجام می‌دهیم، ولی امسال به دلیل تغییراتی که در محیط علمی و فناوری افتاده است،‌ آن را با یک رویکرد جدیدتر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


گودرزی اظهار کرد: حوزه دیگری که در حال کار روی آن هستیم و از جمله برنامه‌های امسالمان است گسترش ارتباطات بین‌الملل است که بتوانیم از طریق همکاری با اساتید مطرح جهانی و تعامل متقابلی که هیئت‌های ما یا هیئت‌های آن‌ها دارند بتوانیم به تبادل دانش مدیریت کمک کنیم و هم اینکه موضوعاتی که ما از دانش مدیریت اسلامی داریم، بتوانیم منتقل کنیم.


اعمال تغییراتی در دوره دکتری و تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق(ع)


رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت امام صادق(ع) عنوان کرد:‌ نکته دیگر این است که در دوره دکتری و تحصیلات تکمیلی‌مان تغییراتی اعمال می‌کنیم و رشته جدیدی را راه‌اندازی می‌کنیم. باید روی آن کار کنیم. در حال حاضر در حال کار‌های اولیه آن هستیم. فعلاً رشته‌هایی مثل آینده‌پژوهی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت سیستم‌ها و کیفیت و بهره‌وری را داریم منتهی همه اینها را با رویکرد میان‌رشته‌ای می‌بینیم و طراحی می‌کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم امسال مصوبه و مجوز آن را بگیریم و برای سال آینده دانشجو بگیریم.


وی در مورد محتوای دروس، عنوان کرد: امسال با یک رویکرد جدید کار مستمر داریم چون بعضی از عناوین و گرایش‌ها اضافه شده است. برنامه تحولی که در وزارت علوم و شورای تحول بود تقریباً در مراحل پایانی‌اش است و بعضاً در حال ابلاغ است؛ لذا در حال هماهنگی هستیم که تغییراتی داشته است.


رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت امام صادق(ع) اظهار کرد: رویکردمان این است که بیشتر به سمت میان‌رشته‌ای حرکت کرده‌ایم. رویکرد تلفیقی نیز داشته‌ایم یعنی تلفیق مباحث اسلامی با مباحث رایج روز مثل مدیریت اسلامی و هم اینکه در حال حاضر به سمت رویکردهای تلفیقی میان‌رشته‌ای می‌رویم. به‌طور مثال فرض کنید حوزه رسانه و مدیریت، حوزه علوم سیاسی و مدیریت، حقوق و مدیریت، اقتصاد و مدیریت و … که بتوانیم هم درس‌های جدید و هم اگر بشود گرایش‌های جدیدی تعریف کنیم.


وی در مورد چگونگی تعاملات این دانشگاه با دانشگاه‌های خارجی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای که برای سال جاری و سال آینده دیده‌ایم تبادل هیئت‌های علمی است. حضور ما در دانشگاه‌ها، حضور آن‌ها در اینجا و اینکه متن و محتوا را با هم تبادل کنیم. فعلاً برنامه خاصی برای دانشجویان خارج از کشور نداریم،‌ مگر اینکه مورد خاصی مطرح شود و پیگیری خاصی صورت بگیرد.


گودرزی عنوان کرد: فعلاً رویکرد اصلی‌مان تعامل با کشورهای جهان اسلام است. به دلیل بحث تمدن اسلامی که وجود دارد فکر می‌کنیم ظرفیت خوبی هست که بتوانیم در این حوزه کارهایی انجام دهیم. جدای از جهان اسلام، کارهایی را با برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی تعریف می‌کنیم.


وی در مورد تغییر ظرفیت‌ها در این دانشگاه، گفت: عدد دقیقی از کاهش یا افزایش ظرفیت نداریم؛ اما اجمالاً نسبت به سال پیش تغییر خاصی نداشته است و در دانشکده ما ظرفیت‌ها کامل است.


رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت امام صادق(ع) عنوان کرد: نسبت استاد به دانشجو در اینجا تقریباً همان نرم وزارت علوم است. واحد طرح و برنامه‌مان به‌طور ترمی ارزیابی و اعلام می‌کند، طبق آن گزارش‌هایی که به ما می‌دهند معمولاً در همان استاندارهای وزارت علوم دانشگاه ما رتبه‌بندی می‌شود، فکر می‌کنم یک به هفده باشد.


منبع: خبرگزاری ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار