۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۸۷۱
azadari4

حمیدرضا سالارباشی مسئول هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه در گفت و گو با خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، در رابطه با برگزاری مراسم ماه محرم گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با مسئولین دانشگاه مراسم عزاداری ماه محرم برای اولین بار در ظهر در مسجد دانشگاه و سه دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجه، اقتصاد و علوم اجتماعی برگزار می شود که محوریت این مراسم ها در مسجد دانشگاه در دهکده المپیک است.


وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای دهه اول در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه سخنرانی و مداحی در مسجد و سایر دانشکده ها هر روز برگزار می شود. علاوه بر آن در دهکده مراسم های دیگری از قبیل قرائت قرآن توسط قاری بین المللی قبل از اذان از ساعت 11:30 تا 11:45 نیز برگزار می شود و بعد از آن نماز جماعت نیز برپا می شود. سپس مراسم هیئت اصحاب عاشورایی شروع می شود که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حقانی، مداحی حاج میثم احمدی پور و همچنین ضیافت نهار همراه است.
سالارباشی افزود: در ورودی مسجد غرفه های مختلفی از قبیل کانون های فرهنگی و هنری، تشکل ها، بسیج، کانون قرآن و عترت، خیریه، معاونت فرهنگی، نهاد رهبری و ... فعالیت می کنند و به عرضه محصولات فرهنگی خود و همچنین جذب دانشجویان می پردازند.


وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی ماه محرم مختص دهه اول نیست، گفت: هیئت اصحاب عاشورایی در دهه دوم و سوم محرم نیز برنامه هایی دارد اما این برنامه ها به جامعیت برنامه های دهه اول نیست و بیشتر متمرکز بر خوابگاه ها می باشند.


مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه امسال اولین سالی است که مراسم  عزاداری در موقع ظهر در دانشگاه برگزار می شود، گفت: به دلیل پراکندگی دانشکده ها و خوابگاه ها در سال های قبل که مراسم در دانشکده ادبیات برگزار می شد، فقط توسط دانشجویان دختر خوابگاهی مورد استقبال قرار می گرفت و از آن جایی که 80 درصد دانشجویان دانشگاه علامه تهرانی هستند با این کار امیدواریم امسال برنامه ها مورد استقبال تمام دانشجویان و اساتید قرار گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار