۱۴ مهر ۱۳۹۴ ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۲۰۰۸

دبیران بخشهای مختلف جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی معرفی شدند.




به گزارش عطنا به نقل از مهر، امروز در حاشیه نشست خبری هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور احکام دبیران افتخاری و تخصصی این دوره از جشنواره از سوی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت به دبیران اعطا شد.


دبیر افتخاری و تخصصی بخش ادبی محمد علی بهمنی و افشین یداللهی، دبیر بخش هنری داریوش ارجمند، دبیر بخش تخصصی موسیقی سالار عقیلی، دبیر بخش هنرهای تجسمی مرتضی گودرزی بی باک، دبیر بخش هنرهای نمایشی رحمت الله امینی، دبیران بخش اجرایی کوروش عزیزی و مصطفی محقق و دبیر بخش مجازی امیر سیاح هستند.


به گزارش خبرنگار مهر، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت به عنوان دبیر افتخاری و تخصصی بخش هنری در نشست خبری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی با بیان این مطلب گفت: هنر دانشجویی در همه دنیا هنری قابل اعتنا است. دو پدیده ورزش و هنر در دانشگاه های دنیا از اهمیت زیادی برخوردار هستند چرا که ذهن های جوان و دیدگاه های تازه در آنجا حضور دارند.


وی افزود: نگاه های متفاوت یک نسل جدید که از خانه و مدرسه به دانشگاه می آید می تواند به خلق هنر کمک کند. ضمن اینکه جاهایی مانند دانشگاه که جوان ها حضور دارند مجتمع های یارگیری است و می تواتند به تشکیل کانون های هنری کمک کند.


ارجمند با اشاره به رشته های پزشکی و توجه این رشته ها به جسمیت انسان گفت: در این رشته ها جسم بیشتر غالب است و از روح و روان دور می شوند بنابراین توجه به ادبیات و هنر می تواند به این دانشجویان کمک کند.


این بازیگر با بیان اینکه سنت علمی سرزمین مان در ادبیات ریشه دارد گفت: پرداختن به روح، روان، اخلاق و تربیت چیزی نیست که متد داشته باشد و بتوان آن را تشریح کرد. این موضوعات را می توان با اخلاق آموخت. اخلاق بهداشتی ترین روش زندگی است که امروزه متاسفانه در این زمینه بیماری داریم.


در این نشست محمدعلی بهمنی شاعر پیشکسوت و دبیر افتخاری و تخصصی بخش ادبی درباره شعر در جشنواره دانشجویی گفت: شعر و ترانه نباید دچار پیش اندیشی باشند اما در جشنواره ها به دلیل اینکه موضوعی کار می شود شعر از آفرینش خارج شده و به ساختن نزدیک می شود. امید است که در این جشنواره شاهد آفرینش های ادبی خوبی از دانشجویان علوم پزشکی باشیم.


در ادامه این نشست دکتر افشین یدالهی دبیر افتخاری و تخصصی بخش ادبی نیز با تاکید بر اینکه نمونه های زیادی از پزشکان فعال در عرصه هنری وجود دارد گفت: اینکه یک فرد در عرصه پزشکی بتواند در شرایط بحرانی تصمیم بگیرد و همزمان نگاه هنرمندانه ای به آن داشته باشد نیازمند خلاقیت است که نمونه های زیادی از آن وجود دارد.


وی افزود: امید است در جشنواره ای که دانشجویان علوم پزشکی شرکت می کنند کیفیت آثار خوب باشد و بتواند بر عرصه اجتماعی تاثیر داشته باشد. ضمن اینکه لازم است برون داد این جشنواره باید به گونه ای باشد که دانشجویان با استعداد سریع تر وارد عرصه حرفه ای شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار