۰۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۰۶۵۲
به گزارش عطنا به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر افشین برهان حقیقی، دبیر اجرایی هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی در ایران، گفت: سکته مغزی یک بیماری شدید دستگاه عصب مرکزی است که می‌تواند منجر به معلولیت شدید یا فوت شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه بر اثر بروز این بیماری، میلیون‌ها ساعت از عمر انسان، به‌ویژه در دوره مولد تلف شده و از دست می‌رود.

برهان حقیقی که خود متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و فلوشیپ نورولوژی عروقی – مداخله‌ای است، اظهار کرد: در این کنگره علمی که متخصصانی از سایر کشورها نیز حضور دارند، 10 عمل جراحی بر روی بیماران توسط زبده‌ترین پزشکان متخصص در این کنگره انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: این بسیار مهم است که دلایل و عوامل منجر به این بیماری تشخیص داده شده و از علل ایجاد کننده آن پیشگیری شود؛ همچنین ضروری است علائم سکته مغزی را به مردم آموزش دهیم و پزشکان نیز در مورد این علائم و تشخیص زود هنگام و بهینه سکته مغزی آگاه شوند، ضمن این که درمان‌های جدید سکته مغزی را در کشور باید جایگزین روش‌های قدیمی‌تر کرد.

به گفته برهان حقیقی، در این کنگره از استادان بین‌المللی شناخته شده‌ای، از جمله رندال اجل (Dr. Randall C. Edgell) از دانشگاه سنت لوییس آمریکا، افشین دیوانی و عدنان قریشی از دانشگاه مینه سوتا آمریکا،دمتریوس لوپس (Dr. Demetrius Lopes) از دانشگاه شیکاگو، اوا بارتل (Dr. Eva Bartles) از دانشگاه مونیخ آلمان، الکساندروس جورجیادیس (Dr. Alexandros Georgiadis) از دانشگاه مینه سوتاو استلیوس مانولیس (Dr. Stelios Manolis Smirnakis) از دانشگاه هیوستون آمریکا دعوت شده است.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی و هشتمین کنگره کشوری سکته مغزی در ایران نیز اظهار کرد: 60 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده که از این تعداد 35 مقاله آن به‌صورت سخنرانی ارائه می‌شود که هشت سخنرانی آن جنبه پژوهشی دارد و مابقی مقالات نیز به‌صورت پوستر الکترونیک ارائه شده است.

دکتر عبدالحمید شریعت افزود: در حاشیه این کنگره که تا سوم مهرماه جاری ادامه دارد، اعمال جراحی کم تهاجمی به روی 10 بیمار مبتلا به سکته مغزی توسط حاذق‌ترین استادان و پزشکان انجام خواهد شد.

وی بابیان این که سالانه یک هزار و 500 بیمار سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند گفت: بدون تردید با لحاظ کردن آمار واقعی سکته مغزی که به سایر بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توان نتیجه گرفت که شمار افراد مبتلای به این بیماری بیشتر از این تعداد است.

این متخصص مغز و اعصاب توجه به علایم صورت، دست و پا و تکلم را بسیار حیاتی و مهم دانست و بیان داشت: شهروندان با مشاهده تغییراتی در صورت، دست و پا و تکلم و اختلال در این موارد باید به موضوع بروز سکته مغزی شک و به مراکز تخصصی مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار