۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۰۱۹

به مناسبت سالروز حماسه ششم بهمن (حماسه سال شصت مردم آمل) اطلاعات جدید از روند ساخت بازی رایانه ای"هزار سنگر" منتشر شد.


سال شصت بود که حماسه ای عظیم توسط غیور مردان مازنی در شهر آمل رخ داد، دفاع از شهر! این حماسه آنقدر مهم بود که در وصیت‌نامه امام خمینی(ره) نیز از آن یاد شد.
وقتی صحبت از دفاع مقدس و بازی هایی در زمینه آن می شود ناگهان ذهن‌ها به جنگ هشت ساله ایران و عراق پرواز می کند دریغ از آنکه دفاع مقدس‌های فراوانی در خاک کشور عزیزمان صورت پذیرفت تا انقلاب اسلامی حفظ شود. حماسه مردم آمل یکی از حماسه های ملی و جاویدی است که نقشه گروهک منافقین (سربداران) را نقش بر آب کرد و به کژ فهم ها فهماند که مردم ایران همواره در صحنه ها حضور دارند.
داستان بازی روایت درگیری های قبل از حماسه و روز حماسه و در پایان دادگاه نهایی است که به قلم سید مصطفی بزرگی و وحید نوروزی خرم به تحریر در آمده است. پاییز و زمستان 92 زمانی فرخنده برای نگاشتن این اثر ارزشمند بوده است. همچنین بازنویسی آن را کسرا کریمی طار که پیش از این در بازی شبگرد با قلم خود مشارکت داشته است به عهده گرفت و حاصل آن بازی نامه هزار سنگر: نبرد آمل شد که حمزه آزاد مدیریت پروژه را عهده دار است.



بازی در سبک شوتر اول شخص در پنج مرحله پیگیری می شود. جنگل، روستا و فضای شهری آمل! بله درست است شما با فضاهایی خارق العاده و رویایی شمال کشور روبرو خواهید بود . محوریت بازی بر دو کاراکتر مثبت و دو کاراکتر منفی است که فرماندهی دو طرف را برعهده دارند. علی و ایمان در کنار هم با کمک نیروهای بسیجی به مبارزه با سربداران و دفاع از شهر می پردازند و از آن طرف کاک اسماعیل و کاک محمد به همراه گرهی از منافقین ندای آزادی سر داده اند و با شعارهای خود در صدد فریب مردم روستایی هستند. رویایی که به تلخ ترین اتفاق زندگی آنها مبدل می شود ...



تیم سازنده بازی رایانه‌ای هزار سنگر اعلام کردند که  از زمستان 92 به دنبال حمایت و مشارکت نهادهای مختلف در جهت ساخت این بازی بودیم که متاسفانه هر چه زدیم به در بسته خورد. تا اینکه سازمان فضای مجازی از وجود چنین طرحی با خبر شد و پیشنهاد مشارکت در ساخت این پروژه را اعلام نمود. رایزنی ها از اسفند 92 آغاز شد و سرانجام در تابستان 93 حدود 6 ماه بعد، قرارداد مشارکت 40 درصدی در این پروژه بسته شد به صورتی که سراج با توجه به درصد مشارکت خود در تولید، به همان میزان از فروش بازی سهم خواهد داشت. برآورد کلی پروژه 190 میلیون تومان بوده است که از این بین سراج 76 میلیون تومان طی پنج قسط در بازی های زمانی مشخص تا پایان پروژه بودجه را تزریق می کند اما امان از این قراردادهای دولتی چرا که حق بیمه ومالیات و حسن انجام کار را که از هر قسط کم کنید می بینید 13 درصد از آن کم شده است! که 10 درصد آن در پایان پروژه با ارائه مستندات برگشت پذیر است.



این تیم جوان سعی بر رعایت استانداردهای بین المللی در حد توان مالی موجود دارد و طراحی همچون مژگان میرزایی در پس این کانسپت ها قرار دارد و مدیریت هنری که به عهده امیرهوشنگ امام جمعه است که همه او را با عنوان بازی کارآگاه علوی می شناسند. در این بین مدیر تولید پروژه نیز عادل درویشی است که سابقه درخشانی در بازی های بختک سیتی و توتیا را داراست.



همچنین بازی هزار سنگر با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در حال ساخت است، شاید رفتن به سمت آنریل انجین 4 ریسک بزرگی برای این پروژه محسوب می شود اما خطری است ارزشمند که محصولی با کیفیت جهانی را عرضه خواهد کرد. باید منتظر ماند تا ببینیم قدرتمند ترین موتور بازی سازی دنیا این همه تنوع محیطی بازی هزار سنگر را چطور در خود جای می دهد و آیا انتظار گیمرهای ایرانی را برآورده می کند یا خیر!
بهمن 94 تاریخی است که برای پایان پروژه تخمین زده شده و احتمالا در سبد شب عید سال 95 خانوار ایرانی، شاهد این بازی خواهیم بود. نکته جالب توجه توجه ویژه سازندگان به بخش چند نفره و آنلاین بازی است که در نظر دارند آن را نیز پوشش دهند.


شماره تماس مدیر پروژه : 09353653695


منبع : روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار