۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۹۹۸۶

به گزارش عطنا، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: کیفیت حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران در تاریخ فعالیت این صنعت است.


وی با بیان اینکه یکی از دلایل بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت محصولات تولیدی، سیاسی بودن این صنعت است، خاطرنشان کرد: در این شرایط مدیر بنگاه تولیدی نمی‌تواند اولویت‌ها را به درستی تشخیص دهد یا اگر هم بتواند به دلیل فشارهای بیرونی قادر به تصمیم‌گیری درست نیست.


این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به عنوان مثال چند سال پیش و در دوره‌ای که فروش خودرو در کشور بالا بود، خودروسازان به جای آنکه درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه و افزایش کیفیت کنند به دلیل برخی فشارها اقدام به ایجاد سایت‌های تولیدی زیان‌ده در داخل و خارج کشور کردند.


وی افزود: از آن سو نیز انحصاری بودن بازار خودرو باعث کرختی و تنبلی خودروسازان شد به‌گونه‌ای که خودروسازان هر چه تولید می‌کردند مردم می‌خریدند و به همین دلیل آنها انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید نداشتند.


عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: بنابراین در شرایط جدید و با لغو تحریمها، مدیران فعلی شرکتهای خودروسازی باید از گذشته پند گرفته و اولویت خود را جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید، با کیفیت و با قیمت مناسب قرار دهند.


امینی با بیان اینکه در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در این زمینه دولت باید با انجام برخی اصلاحات شرایط را برای کاهش هزینه‌های تولید در شرکتهای خودروسازی فراهم کند تا تناسب بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ایجاد شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار