۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۹۹۳

همایش بین المللی " آینده فرهنگ " در روزهای 29 و 30 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.


به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، همایش بین المللی "آینده فرهنگ" در روزهای 29 و 30 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.


تحقیق درباره آیندۀ تکنولوژی، علوم تجربی و علوم انسانی و آیندۀ هنر ، اقتصاد، سیاست و دین، از اساسی­ ترین حوزه های پژوهش‌ جدید است. امروز به نظر می‌رسد هیچ برنامۀ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تربیتی نمی‌تواند بدون داشتن تصوّری درست از آینده طراحی شود، به طوری که داشتن تصویر یا تصویرهای ممکن از آیندۀ فرهنگ، برای شروع پژوهش‌ها اجتناب ناپذیر می نماید.


به لحاظ روش‌شناسی، پژوهش‌ در این حوزه‌ها از نوع میان‌رشته‌ای ـ میان‌فرهنگی است. بنابراین،شایسته است صاحب‌نظران رشته‌های مختلف با کاوش در پرسش‌های مشترک و سیر در مراتب بحث، به بررسی جوانبِ گوناگون موضوعات بپردازند.از سوی دیگر، آیندۀ فرهنگ / فرهنگ‌ها مسئله همۀ انسان‌هایی است که در این کره زندگی می‌کنند. این واقعیت اقتضای آن دارد که اندیشمندان  فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف دریافت‌های خود را در این موضوع به بحث گذارند و از این طریق زمینۀ پژوهش‌های بیشتری را فراهم کنند.


از این روی، این گونه پژوهش‌ها لزوماً میان فرهنگی است و نمایندگان فرهنگ‌های مختلف، باید دریافت خود را در باب مسایل جهانی در معرض نقد و نظر قرار دهند و با بارور ساختن هرچه بیشتر این بحث، امکان هم‌اندیشی و همراهی با یکدیگر را فراهم کنند. گفت‌وگوی نمایندگان فرهنگ‌های مختلف در باب پرسش‌های بنیادینِ دنیای معاصر می‌تواند نمونه‌ای از گا‌م‌های لازم برای تفاهم و همکاری تلقی شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار