۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۹۹
defa moghaddas

مهدی علوی مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) در رابطه با اجرای برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه گفت: ما از مدت ها قبل در تلاش بودیم تا طرحی نو در بزرگداشت هفته دفاع مقدس داشته باشیم. همواره در سراسر کشور برنامه های مختلفی برگزار می شد اما ما این برنامه ها را کافی نمی دانستیم و به دنبال این بودیم تا بتوانیم این رزمندگان را به عنوان کسانی که در آن مقطع برای دفاع از کشور به جنگ رفتند به میان دانشجویان بیاوریم تا دانشجویان جوان های قدیم را ببینند. جوان هایی که در آن مقطع حساس جان و سلامتی خود را در راه کشور دادند تا کشور دچار مشکل نشود و بتواند آن مرحله را رد بکند.


ganjine


وی گفت: تلاش ما این بود تا این افراد را به عنوان افرادی که یک حرکت بسیار مهم و جوانمردانه و همچنین میهن پرستانه و اسلامی انجام داده اند به دانشجویان معرفی کنیم. به همین دلیل در طرح گنجینه عاشورایی تلاش کردیم از لشکر خط شکن عاشورا استفاده کنیم. از آن جایی که ما اعتقاد داریم دفاع مقدس گنجینه ارزش های بزرگ ما است در طراحی لوگوی این طرح تلاش شده تا مفهوم گنجینه به خوبی بیان شود و بحث عاشورا نیز به دلیل نزدیکی به این واقعه مدنظر ما بود.


علوی با بیان این مطلب که طرح گنجینه عاشورایی یکشنبه 5 مهر ماه آغاز خواهد شد افزود: به دلیل اینکه دانشجویان بتوانند در این طرح شرکت کنند این طرح از 5 مهر ماه آغاز خواهد شد و تا سه شنبه 7 مهر ادامه خواهد داشت.


وی در ادامه در رابطه با برنامه های این 3 روز گفت: اولین برنامه ما با عنوان یک درس یک خاطره است که قرار است راویان خاطرات را به 2 خوابگاه شهید سلامت و شهید همت ببریم تا یک گفتگوی رو در رو و دوطرفه با دانشجویان داشته باشند. برنامه بعدی بحث میراث مکتوب است که در این طرح از نویسندگان، ناشران و راویان کتاب های جنگ و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه دعوت کردیم تا هم کتاب هایشان را معرفی کنیم و هم به نقد و بررسی آن کتاب ها بپردازیم. سومین برنامه نسیم آزادگی است که قرار است فیلم 23 نفر را با حضور همان رزمندگان پخش کنیم و پس از آن به گفتگو بپردازیم تا دانشجویان با نظرات آن ها آشنا شوند.


مدیر فرهنگی علامه گفت: از دیگر برنامه های این طرح برگزاری نمایشگاه کتاب، CD و عکس در 4 دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد، ادبیات و زبان های خارجه و پردیس مرکزی است. همچنین در این نمایشگاه مکانی برای گفتگو رو در رو با رزمندگان نیز در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه یک نشست علمی با عنوان بررسی مدیریت جهادی در دفاع مقدس برگزار خواهد شد افزود: در این نشست که صبح سه شنبه 7 مهرماه برگزار خواهد شد بزرگان جنگ و اساتیدی که در جنگ حضور داشتند به تحلیل موضوع مدیریت جهادی خواهند پرداخت.


علوی در پایان با بیان این نکته که تلاش ما این است تا بتوانیم دانشجویان را با عکس، خاطره و نمایشگاه درگیر فضای دفاع مقدس کنیم افزود: عصر سه شنبه هم برنامه اختتامیه با حضور بزرگان لشکر عاشورا، وزیر علوم،برخی از سردارها و سران کشور برگزارخواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار