۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۹۴۳۴












معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی، از چندین واحد تولیدی و دانش بنیان در شهرک صنعتی توس مشهد بازدید کردند.

 سورنا ستاری در حاشیه این بازدیدها بر ایجاد و تقویت نگاه و بینشی جدید نسبت به تجاری سازی علوم انسانی در تمام دانشگاه های کشور تأکید کرد.
وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت به کارگیریدانش آموختگان علوم انسانی در ثروت آفرینی برای کشور خاطرنشان کرد: در گذشته به علوم انسانی به شکل تجاری نگاه نشده بود، در حالی که 60 درصد یک صنعت، علوم انسانی است و 40 درصد آن مربوط به بخش فنی می شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به این که ستادی برای نیل به این منظور شش ماه قبل راه ‌اندازی شده است؛ تصریح  کرد: فعالیت این ستاد در حد یک سند روی میزی نبوده و اقدامی عملیاتی است
ستاری اظهار داشت: تاکنون فناوری‌های سخت، ماشین‌آلات و تجهیزات بیشتر مورد نظر بوده، در حالی که توجه به فناوری‌های نرم، یک ضرورت اساسی است و میل معاونت علمی و فناوری، توجه بیشتر به این عرصه  خواهد بود.
وی افزود: رد پای علوم انسانی را در بسیاری از علوم دیگر، از تجهیزات پزشکی گرفته تا صنایع دستی، می‌توان یافت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: علوم انسانی برای سوغات مشهد می تواند ایده های تجاری خوبی داشته باشد تا فرصت 500 میلیارد تومانی گردش مالی بازار سوغات مشهد که در اختیار چینی هاست، در دست دانش آموختگان علوم انسانی قرار گیرد.
به گفته ستاری، دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان نخستین دانشگاهی که به صورت تخصصی در حوزه علوم انسانی کار می کند، نخستین مرکز رشد خود را راه اندازی کرده است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که بیش از 200 شرکت در حوزه علوم انسانی به صورت خاص فعالیت می کنند.
وی معتقد است: حوزه هایی همچون مد و لباس، پویانمایی، بازی های رایانه‌ای و مباحث و محصولات«آی.سی.تی» ، پایه علوم انسانی دارند که شرکتهایی فعال و درآمدزا در این حوزه کار می کنند، ولی باید اتفاقات جدی تری برای تجاری سازی علوم انسانی در نظام آموزشی بیفتد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار