۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۹۰۳۶
adab
به گزارش خبرنگار حوزه علمی - آموزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، قبل از شروع هر ترم، تکراری ترین جمله ای که بین دانشجویان رد و بدل میشود این جمله است:هفته اول نریا! اصلا دو هفته ی اول تق و لقه!

به چه علت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در هفته اول در کلاس ها حضور پیدا نمی کنند؟دانشجو ها مقصرند یا اساتید و دانشگاه؟آیا در همه ی دانشکده ها این یکسان است؟

در این خصوص گفتگویی صمیمی  با چند دانشجو از دانشکده های مختلف انجام دادیم که در ادامه خواهید خواند .
س.ص دانشجوی دانشکده علوم ارتباطات به خبرنگار عطنا گفت: کلاس های دانشگاه معمولا تا قبل حذف و اضافه تشکیل نمی شود مگر در موارد خاص و به علت مشکلات زیاد در انتخاب واحد، دانشجویان تا بعد از حذف و اضافه در خیلی از کلاس ها اصلا نمی توانند حضور پیدا کنند. و به همین خاطر اکثر دانشجویان هفته اول سال تحصیلی را در دانشکده ها حاضر نمی شوند.
ص.م دانشجوی دانشکده روانشناسی به خبر نگار عطنا خبر داد: بیشتر دانشجویان این دانشکده چهار مهرماه در دانشکده ها حضور پیدا خواهند کرد. به این علت که اکثر اساتید در کلاس ها حاضر نمی شوند.
م.ض دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی اذعان کرد: به علت مشکلات ما در انتخاب واحد ما تا قبل حذف و اضافه اصلا نمیتوانیم در خیلی از کلاس ها حضور پیدا کنیم.

ف.ع دانشجوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی خبر داد با وجود حضور تعدادی از دانشجویان در روز اول نیمه اول سال تحصیلی 94-95 اساتید در کلاس ها حاضر نشدند.

دانشجویان دانشکده ادبیات نیز در این رابطه نظرات جالبی داشتند که در ادامه برخی از آن ها را خواهیم خواند .

ح.ن دانشجوی دانشکده ادبیات به خبرنگار عطنا گفت: ما به علت منضبط بودن و قانونمند بودند بعضی از اساتید از هفته اول بعضی در بعضی از کلاس ها حاضر می شویم.

ب.م  گفت : دانشگاه رفتم ، اما قصدم  ناهار خوردن بود ، چون طبق عادت معهود بین دانشجویان هفته های اول و دوم شروع دانشگاه هم جزیی از تابستان محسوب میشود از طرفی وقتی دانشگاه از شهریور شروع بشه دیگه امکان نداره تا ماه مهر شروع نشده سر کلاس حاضر شوند. امروز هم تنها یک نفر از همکلاسی هایم را دیدم که قصد شرکت در کلاس ها را از اولین روز داشت و آن هم به این دلیل که در شبکه های اجتماعی حضور نداشت و از هماهنگی دیگر همکلاسی ها با خبر نبود !

ی.ق اظهار کرد: دلیلش میتونه ضعیف و بی برنامه بودن کادر آموزشی دانشگاه یعنی اساتید و مدیران گروه باشه ، که چون خودشان هم مایل به آمدن نیستند با دانشجو ها هماهنگ میکنند و دانشگاه هم طبیعتا کاری نمیتونه بکنه . البته این موضوع هم هست که همیشه برنامه ریزی ها در تقویم دانشگاه با بی فکری تمام انجام میشه و بدترین موقع رو برای شروع کلاس ها تعیین میکنن . زمانی که هنوز تابستان تمام نشده است .

ش.ک در پاسخ به این سوال گفت : راستش من مریض بودم و نرفتم اما اگر بیمار هم نبودم به خاطر اینکه همه همکلاسی ها توافق کرده بودند که هفته اول به دانشگاه نروند من هم نمیرفتم و دلیلش هم اینکه کل دانشجویان ایرانی هفته اول به دانشگاه نمی روند و ربطی هم به اساتید ندارد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
ناشناس
-
23/06/1394 - 20:32
0
0
ما بچه های دکتری پردیس رفتیم و کلاس هم تشکیل شد. خیلی هم عالی بود
پر بازدیدها
آخرین اخبار