۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۸۹۱۹
daneshgah pak

نسیم کاظمی کارگردان جوان دانشگاه علامه در گفتگوی کوتاه با خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) گفت: از کودکی به کارگردانی و روانشناسی علاقه داشتم و دوست داشتم در آینده هر دو رشته را ادامه دهم. به همین دلیل دوره های کارگردانی را زیر نظر کمال تبریزی و آرمین ایثاریان گذراندم و در دانشگاه نیز رشته روانشناسی را انتخاب کردم.


کاظمی که متولد 1369 و دانشجوی رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی است در رابطه با آخرین کاری که ساخته است گفت: کاری که به تازگی ساختم کاری در حوزه اعتیاد بین دانشجویان و دانشجویان خوابگاهی بود که جایزه بهترین فیلم جشنواره ملی دانشگاه پاک که توسط دانشگاه الزهرا برگزار شده بود را گرفت. عنوان این فیلم کوتاه که در خوابگاه مهدیه دانشگاه علامه ساخته شد، رز آبی بود.


وی با بیان اینکه ایده تمام کارهایم از خودم می باشد افزود: به دلیل علاقه زیادی که به رشته روانشناسی دارم بیشتر کارهایم مربوط به این حوزه است .


این دانشجوی علامه به خبرنگار عطنا گفت: در سال های گذشته نیز کارهای دیگری داشتم که آن ها نیز جوایزی دریافت کردند. علاوه بر آن یک کار تئاتر نیز داشتم که در جشنواره دانشگاه علامه جایزه گرفت.


وی در ادامه با بیان اینکه بین روانشناسی و هنر ارتباط زیادی وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از مسائل و معضلات رفتاری، اجتماعی در روانشناسی را می توان در قالب فیلم بیان کرد، چرا که اثربخشی آن برجامعه بیشتر خواهد بود. وقتی فیلدهای مختلف روانشناسی را مطالعه می کنم با مسائل مختلفی آشنا می شوم که با توجه به تاثیر زیادی که سینما و تئاتر بر قشر جوان دارد می توان از این طریق مسائل مختلف را بیان کرد.


این دانشجوی علامه در پاسخ به این سوال که در آینده روی چه موضوعاتی کار خواهید کرد؟ گفت: ایده زیادی برای کار دارم. اما یکی از مهمترین مسائلی که در روانشناسی وجود دارد بحث روانشناسی کودکان است. اینکه ما یک فیلمی بسازیم درباره کودکان با اینکه فیلمی برای کودکان بسازیم متفاوت است . در واقع ساختن فیلمی درباره کودکان مربوط به حوزه روانشناسی است که از این طریق می توان تاثیر مستقیمی روی والدین، معلمان و ... بگذاریم. این حوزه ای است که من خیلی علاقه دارم و دوست دارم در آینده روی این موضوعات کار کنم.


این کارگردان جوان در ادامه در پاسخ به این سوال که چه انتظاراتی از دانشگاه دارید؟ گفت: چون خودم دانشجو هستم می دانم که خیلی از جوانان استعدادهای در زمینه های مختلف هنری و علمی دارند که برای خیلی از آن ها فرصت شکوفایی این استعداد ها وجود ندارد و چقدر خوب است که مراکزی مثل دانشگاه یا انجمن های علمی و هنری که جوانان با آن ها ارتباط مستقیم دارند همکاری و همراهی کنند. به نظر من این کمک ها و حمایت ها می تواند به نفع دانشجو و دانشگاه و در نهایت به نفع جامعه باشد.


کاظمی در پایان گفت: واقعا خدارو شکر می کنم که در دانشگاه علامه درس خواندم چرا که در ساخت این فیلم بسیار همراهی کردند. هر چند گاهی اوقات احساس می شد که نیاز به حمایت بیشتری است و اگر حمایت ها بیشتر شود تاثیری مثبت تری خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار