۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۸۷۵۵

علیرضا کیایی رئیس مرکز آموزش دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار حوزه علمی ـ آموزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) در رابطه با برگزاری کارگاه های آموزشی گفت: مرکز آموزش معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی امسال تابستان در راستای افزایش کیفی سازی کارگاه ها، کاهش هزینه ها، افزایش مخاطب، ایجاد انگیزه و همچنین کارآفرینی در بین دانشجویان، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی، مهارتی، هنری، پژوهشی و مذهبی نموده است.


kiaee (2)


وی با بیان اینکه مهمترین هدف برگزاری این کارگاه ها استفاده از اساتید بنام و تاکید بر مهارت افزا بودن کارگاه بود، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده زیرنظر دپارتمان های مختلف حدود 103 عنوان کارگاه در تابستان 94 برگزار شد که مهمترین این کارگاه ها، کارگاه روانشناسی بود که در آن از اساتید بنامی در حوزه های مختلف روانشناسی مثل دکتر بروجردی، دکتر اکبری، دکتر بهشتیان، دکتر امین زاده، دکتر فرح بخش استفاده شد. در گروه هنری و کارگاه فیلم نامه نویسی نیز از اساتیدی مثل فریدون جیرانی و در کارگاه کارگردانی از کمال تبریزی، شهاب حسینی، اکبر عبدی و ... استفاده شد.


کیایی در ادامه با بیان اینکه کارگاه زبان یکی از دپارتمان های فعال در این تابستان بود، گفت: در کارگاه زبان از اساتید بنامی مثل دکتر آموخته، دکتر نیک پور و دکتر ترقی استفاده کردیم که مطالب خیلی خوبی برای دانشجویان ارائه کردند و ثبت نام این کارگاه به حدی متقاضی داشت که ظرفیت ثبت نام در این دوره آموزشی تا آذر ماه سال جاری پر شده است.


وی افزود: از دیگر کارهایی که در تابستان امسال انجام شد ارتباط با سازمان های مختلف مثل سازمان فنی و حرفه ای، سازمان بهزیستی، انجمن سینمایی ایران و ... بود که توانستیم در راستای مهارت افزا بودن کارگاه ها از آن ها استفاده کنیم.


رئیس مرکز آموزش دانشگاه در ادامه بیان کرد: یکی از نکاتی که در تابستان امسال بر آن تاکید داشتیم کاهش هزینه کارگاه ها و در مقابل افزایش کیفیت آن ها بود. خوشبختانه تا به امروز حدود 3 هزار و 370 نفر در این دوره ها شرکت کردند و از آن جا که کلیه کارگاه ها توسط واحد نظارت و ارزیابی دانشگاه بررسی می شود رضایت بالای 85 درصد از کارگاه ها را داشتیم.


وی گفت: مراسم اختتامیه این کارگاه ها در 25 شهریورماه از ساعت 3 تا 5 در سالن شهید بهشتی با حضور ریاست و معاونان دانشگاه و مسئولین وزارت علوم و وزارت کار برگزار خواهد شد. در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اساتیدی که از نگاه دانشجویان اساتید نمونه انتخاب شدند، از دست اندرکاران مرکز آموزش که در این سه ماه زحمت کشیدند نیز تقدیر و تشکر بعمل می آید و همچنین مدارک کلیه کارگاه ها و فایل صوتی آن نیز در این روز اهدا می شود.


کیایی با بیان این مطلب که با استفاده از اساتید گروهای مختلف و تجربه ای که از کارگاه های تابستانی کسب کردیم اقدام به برنامه ریزی برای کارگاه های مهرماه نمودیم، افزود: 2 نکته اساسی در برگزاری کارگاه های مهر ماه مدنظر ما است. اول اینکه کیفیت کارگاه ها را به سمت مهارت افزا بودن سوق دهیم. به همین دلیل هم اکنون برنامه ریزی کارگاه ها انجام شده است و در روزهای آینده از طریق سایت ما به آدرس www.atue.ir اطلاع رسانی می شود. نکته مهم دیگر اینکه به دلیل افزایش مخاطبان کاهش 20 تا 25 درصدی هزینه کارگاه ها را در مهرماه خواهیم داشت.


وی در ادامه در رابطه با برنامه های مرکز آموزش در آینده گفت: یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه طرح توانمندسازی یا همان علامه پلاس دانشجویان ورودی جدید است. بر اساس این طرح هر دانشجو علاوه بر مدرکی که از دانشگاه می گیرد یک مهارت نیز کسب می کند.و قرار است امسال این طرح با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی به صورت آزمایشی در کل دانشگاه برگزار شود.


کیایی در پایان گفت: در این تابستان توانستیم از تجربیات علمی و تدریسی دانشجویان دکتری استفاده کنیم و در بعضی از کارگاه های مهارت افزا مثل کارگاه های نرم افزاری، spss، آماری، زبان فرانسه و آلمانی از این دانشجویان استفاده کنیم و یک کارآفرینی نیز برای دانشجویان دکتری داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
شایسته
-
21/06/1394 - 01:07
0
0
واقعا ممنون از کارگاههای خوبی که برگزار کردید امیدوارم این برنامه ها ادامه داشته باشه
پر بازدیدها
آخرین اخبار