۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۸۵۴۸۳
moavenat amozesh allamehe (10)

معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در نشستی با کارکنان حوزه ستادی دانشگاه که به مناسبت آغاز «هفته آموزش» برگزار شده بود گفت: بازنگری در سرفصل‌های دروس برخی رشته‌ها به منظور بهبود عملکرد رشته‌های دانشگاه در دستور کار قرار داده شده است.


به گزارش عطنا، نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت آغاز هفته آموزش با کارکنان حوزه ستادی دانشگاه شنبه، 8 اردیبهشت در سالن شورای ساختمان مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کرد.


نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در ابتدای این نشست از حرکت مثبت همکاران آموزشی تجلیل کرد و گفت: در سال‌های اخیر بخش‌های مختلف دانشگاه ساماندهی و سازماندهی شده‌اند، مثل سازماندهی پذیرش دانشجو.


وی سپس به بررسی مسائل آموزشی پرداخت و درباره این موضوع گفت: در سال‌های اخیر تغییراتی در زمینه آموزشی دانشگاه صورت گرفته است؛ از جمله این تغییرات حذف پذیرش دانشجو در نیمسال دوم سال تحصیلی در مقطع کارشناسی و حذف تحصیل آموزش‌محور از مقطع کارشناسی ارشد است.


معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی تغییر سیستم آموزشی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و در این خصوص گفت: سیستم آموزشی از سما به گلستان تغییر می‌کند و علت این تغییر بهبود روند انجام امور دانشجویی است. پس از تغییر سیستم دانشجویان می‌توانند به صورت اینترنتی و سیستمی تسویه حساب کنند.


نعمت‌الهی تعداد دانشجویان کل دانشگاه را 14 هزار نفر اعلام کرد و افزود: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه‌طباطبائی متناسب و مطلوب است و با تلاش‌هایی که صورت گرفته است دانشگاه توانسته است خود را به 13 دانشگاه برتر برساند.


وی از افتتاح دو دانشکده جدید در دانشگاه علامه خبر داد و اظهار کرد: دو دانشکده الهیات و علوم ریاضی در این تابستان مجزا خواهد شد و همچنین دانشکده بیمه اکو به زودی تغییر محل خواهد داد.


معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی تغییر سر فصل‌های دروس را جزء برنامه‌های دانشگاه دانست و افزود: بازنگری در سرفصل‌های دروس برخی رشته‌ها به منظور بهبود عملکرد رشته‌های دانشگاه در دستور کار قرار داده شده است.


نعمت‌الهی بازگشایی دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه را یک نقطه قوت خواند و گفت: بخش جدیدی با عنوان «دفتر مهارت‌افزایی» در دانشگاه راه‌اندازی شده است که افتخاری برای آموزش است. از زمانی که این دفتر بازگشایی شده فعالیت‌های مهارتی گسترش یافته و این زمینه‌ای برای توانمندتر کردن دانشجویان است.


وی از تعویق امتحانات خبر داد و گفت: امسال امتحانات دانشجویان از 27 خردادماه آغاز می شود و تا 7 تیر ماه ادامه دارد. علت به تعویق انداختن امتحانات عدم برخورد آن با ماه مبارک رمضان بود. مصاحبه‌های دکترا نیز بعد از امتحانات آغاز می شود و تا 20 تیر ماه ادامه خواهد داشت.


نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که سال پیش رو سال موفقیت‌آمیزی در حوزه آموزشی باشد و دانشگاه در این زمینه همچون سایر زمینه‌ها رشد و پیشرفت کند.


تصاویر بیشتر: اینجا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار