۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۸۱۴۲



13940607000821_PhotoA


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تجهیز و راه‌اندازی موزه آثار امام و انقلاب اسلامی در کنار مرقد حضرت امام خمینی(ره) تا چند ماه آینده خبر داد.










به گزارش عطنا به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر که امروز به همراه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و جمعی از هنرمندان از دو اثر جدید استاد فرشچیان در کاخ سعد آباد رونمایی کرد اظهار داشت: ایران عزیز و بزرگ ما با داشتن تمدن 10 تا 11 هزار ساله در دنیا تمدن‌ساز بوده و همواره ابر قدرت و تعیین کننده بوده است.


وی ادامه داد: ایران همیشه در طول تاریخ مهد فرهنگ،‌ علم و ادب بوده کانون فرهیختگان و اندیشمندان در دنیا به شمار می‌رفته است.


معاون رئیس جمهور در ادامه اضافه کرد: آثار و نشانه‌های این تمدن نه تنها در جغرافیای ایران امروز بلکه در تمام منطقه و حتی کشورهای دور دست وجود دارد و محلی برای تجمع گردشگران و هنرمندان به شمار می‌رود.


سلطانی‌فر تصریح کرد: امیدواریم بعد از یک دوره نخوت انشاءاله با ظهور جمهوری اسلامی و تلاش‌های سال‌های اخیر شرایطی فراهم شود که ایران به روزهای بزرگی خود برسد.


وی ادامه داد: خیلی امیدوار هستیم ایران با رویکردی که در پیش گرفته و با ظرفیت‌هایی که در این ملت وجود دارد بزرگی و اقتدار در عرصه‌های مختلف علمی، ادبی، فرهنگی و ... برسد.


معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران یکی از سه قدرت برتر در دنیا در خلق صنایع دستی است گفت: نابغه‌هایی چون استاد فرشچیان داریم که نگینی در عرصه هنر ایران هستند و باید زمینه ظهور و بروز آنها را ایجاد کنیم.


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: تلاش دولت در تمام عرصه‌های هنری و فرهنگی این است تا هنرمندان ما و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در آرامش و محیطی امن، استعدادهای خودشان را بروز دهند.


سلطانی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر حدود 500 موزه در کشور داریم که 250 مورد آن تحت مدیریت سازمان میراث فرهنگی است و مابقی آنها در اختیار سایر دستگاه‌ها است گفت: به دنبال ساماندهی تمام این موزه‌ها هستیم.


وی در ادامه از تلاش و همکاری سازمان میراث فرهنگی با دفتر نشر آثار امام (ره) برای راه‌اندازی موزه آثار امام (ره) و  انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: انشا‌ءالله این موزه در کنار مرقد امام (ره) تا چند ماه آینده تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار