۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۸۱۱۶۳
GHOLAMI

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از افرادی است که حضور فعالی در اینستاگرام دارد او بعد از اینکه بر صندلی وزارت علوم نشست صفحه اینستاگرامش را باز کرد. با اینکه 4 هزار فالوئر دارد اما سعی کرده درطی این مدت کوتاه در این شبکه اجتماعی فعال باشد و بی‌واسطه با دانشجویان حرف بزند.


به گزارش عطنا به نقل از روزنامه ایران، این روزها خیلی از وزیران دولت دوازدهم در شبکه‌های مجازی فعالند و از این طریق با مسائل و مشکلات مردم آشنا می‌شوند. برخی‌ها در توئیتر عضوند و گروهی دیگر هم در اینستاگرام و فیس‌بوک. در این میان شماری از وزیران درباره شرایط دیپلماسی، وضعیت فناوری و آموزش می‌نویسند و تعدادی دیگر هم از حقوق شهروندی زنان و جوانان می‌گویند. البته در این میان عده‌ای هم هستند که همراه کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌شوند و نسبت به برخی موضوعات کاربران واکنش نشان می‌دهند. کافی است سری به صفحات اجتماعی بزنیم و میزان کامنت‌هایی که از سوی برخی از سیاسیون زده می‌شود، را بخوانیم.


با این همه برخی از سیاسیون محبوبیت بسیاری در فضای مجازی دارند و کاربران مشکلاتشان را از طریق همین شبکه‌های مجازی با آنها مطرح می‌کنند. منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از افرادی است که حضور فعالی در اینستاگرام دارد او بعد از اینکه بر صندلی وزارت علوم نشست صفحه اینستاگرامش را باز کرد. با اینکه 4 هزار فالوئر دارد اما سعی کرده درطی این مدت کوتاه در این شبکه اجتماعی فعال باشد و بی‌واسطه با دانشجویان حرف بزند.


آقای غلامی شما جزو وزیرانی هستید که علاقه ویژه‌ای به اینستاگرام دارید درهمین مدت کوتاهی که بر صندلی وزارت علوم نشسته‌اید توانستید از طریق این شبکه اجتماعی با دانشجویان و خانواده آنها در ارتباط باشید. به ما بگویید معمولاً چند ساعت در روز وقت خود را در اینستاگرام سپری می‌کنید؟
دقیقاً از طریق همین شبکه اجتماعی توانستم با مشکلات برخی از دانشجویان آشنا شوم. خب تقریباً به صورت روزانه به صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه می‌کنم؛ به‌طور متوسط یک ساعت از وقت خود را - معمولاً شب هنگام و در آخر وقت - صرف حضور در اینستاگرام می‌کنم و تقریباً همه پیام‌ها، کامنت‌ها و بازخوردهای مرتبط با مطالب و تصاویری را که در صفحه شخصی‌ام منتشر کردم، می‌خوانم.حتی اگر دانشجویی مشکلی داشته باشد از طریق همین صفحه مطلع می‌شوم.
چقدر از طریق این شبکه اجتماعی موفق به حل مشکلات دانشجویان بودید؟
در جایگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مسیرها و کانال‌های ارتباطی متنوع و مختلفی برای آگاهی از مسائل، موضوعات و مشکلات جامعه دانشگاهی کشور استفاده می‌کنم. افزون بر ارتباطات رو در رو و حضور جلسات مختلف، تلاش کرده‌ام از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌های جمعی و اجتماعی برای این کار استفاده کنم. یکی از این امکانات ارتباطی و رسانه‌ای، بهره‌گیری از فضای مجازی و بویژه شبکه اجتماعی اینستاگرام است. خودم فکر می‌کنم توانستم بخشی از مشکلات را حل کنم. با توجه به ماهیت ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی مجازی و نیز دسترسی وسیع، سریع و آسان به ابزارها و پیام رسان‌های موجود در فضای مجازی همچون اینستاگرام، بسیاری از دانشجویان، استادان و کارکنان حوزه وسیع آموزش عالی از این فضا برای بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، مسائل و مشکلات خود به‌صورت بی‌واسطه و بی‌پرده استفاده می‌کنند. من نیز از رهگذر این فضای ارتباطی نوین، از مسائل دانشجویان و اعضای هیأت علمی و کارکنان را که به‌صورت فردی یا گروهی مطرح می‌کنند، آگاه می‌شوم و آنها را پیگیری می‌کنم.
آیا دانشجویان درباره معضلات اجتماعی جامعه با شما صحبت می‌کنند؟
دانشجویان، عموماً در مورد مسائل و مشکلات شخصی و سپس گروهی و صنفی خود مطالبی را با من مطرح می‌کنند و به ندرت وارد مسائل اجتماعی شده‌اند.
موضوعی بوده که شما از طریق اینستاگرام متوجه آن شده باشید؟
از آنجا که برخی از درخواست‌های مطرح شده در فضای اینستاگرام باید از طریق دانشگاه‌های محل تحصیل یا محل اشتغال پیگیری شود، به افراد پیام می‌دهم که به دانشگاه یا مؤسسه خود مراجعه کنند؛ هرچند اغلب اصرار دارند تا با دستور وزیر کارشان انجام شود. مواردی که از طریق اینستاگرام پیگیری شده باشد، کم بوده است. اما برخی وقتها هم متوجه موضوعی شدم و خودم پیگیر آن بودم.
چند سال است عضو شبکه اینستاگرام هستید؟
از ابتدای تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وارد فضای مجازی و به طور خاص شبکه اجتماعی اینستاگرام شده‌ام.
چرا علاقه‌مند به این شبکه شدید؟
به‌نظر می‌رسد که در کنار ابزارها و امکان‌های ارتباطی و رسانه‌ای متنوع و گوناگون در دنیای جدید، یکی از مجراهای ارتباطی مناسب برای برقراری ارتباطات مستقیم و بی‌واسطه با خانواده بزرگ آموزش عالی حضور در فضای مجازی باشد.
برآورد شما از اینستاگرام چیست؟ مردم بیشتر دنبال چه موضوعاتی هستند؟
برآورد خاصی از اینستاگرام ندارم. من فقط به صفحه و حساب کاربری خودم مراجعه می‌کنم. اما به‌نظرم اینستاگرام با توجه به فراگیری و برخی ویژگی‌ها همچون جذابیت‌های بصری و امکان برقراری ارتباط زنده با مخاطبان – کاربران، ابزار ارتباطی خوبی در کنار دیگر پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار