۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۸۰۸۶۵
مراسم اعتکاف در مسجد امام علی علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم معنوی اعتکاف پس از سه روز نیایش و راز و نیاز با خداوند متعال در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی با اجرای برنامه معنوی اعمال «ام‌داود» پایان یافت.


به گزارش عطنا، مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «اعتکاف دانشجویی باب الوصال4» در روزهای ایام البیض، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 11، 12 و 13 فروردین ۹7 مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در مسجد امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد.


این مراسم معنوی که در در آن حدود 600 نفر از دانشجویان، دانشگاهیان و اهالی منطقه 22 شهر تهران به‌خصوص دهکده المپیک شرکت داشتند، توسط هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری بسیج دانشجویی، کانون قرآن و عترت و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه برگزار شد.


معتکفین از شب جمعه، 10 فروردین‌ماه با حضور در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی و اهدای بسته فرهنگی مورد استقبال برگزارکنندگان اعتکاف قرار گرفتند و خود را برای این مراسم آماده کردند. در این ایام دانشجویان و معتکفین با روزه‎داری و عبادت به تزکیه نفس پرداخته و کرسی‎های تلاوت، قرائت ادعیه، حلقه‎های معرفت، سخنرانی، بیان احکام و طرح مباحث فرهنگی علمی از جمله برنامه‎های ایام اعتکاف بود.


دانشگاهیان در ایامی که در مساجد دانشگاه‌های خود معتکف شده بودند به راز و نیاز با خدا، قرائت قرآن، توبه، استغفار و انجام فرائض دینی پرداخته و خود را آماده کردند تا در سال جدید زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.


میزبانی معتکفین در دانشگاه علامه طباطبائی از پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام، از جمله مهمترین برنامه‌های اعتکاف در این دانشگاه بود که در شب شهادت حضرت زینب(س) به مراسم معنوی اعتکاف رنگ و عطر خاصی بخشید، دانشگاهیان معتکف ساعت‌ها در کنار شهدای گمنام نشستند، درد و دل کردند.


حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هنر، حجت‌الاسلام علی سلگی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، حجت‌الاسلام علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام محمد گلپیچی، امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) شهرک شهید محلاتی و حجت‌الاسلام حسین حلوائیان، استاد حوزه و دانشگاه از جمله سخنرانان این مراسم معنوی بودند و ماشاالله عابدی، علیرضا بکائی، میثم احمدی‌پور، حجت‌الاسلام عبدالله کرمی‌نیا و مرتضی طاهری نیز در این مراسم به مداحی و خواندن مناجات پرداختند.


اعتکاف پس از سه روز به یادماندنی، پس از سه روز دعا، نیایش و مناجات در دانشگاه‌های کشور به پایان رسید و دانشگاهیان هم پابه‌پای بسیاری از مردم که در مساجد شهرهای مختلف معتکف شده بودند به سه روز اعتکاف خود پایان دادند تا با روحی سبک و بدون آلودگی همچون کودکی که تازه متولد می‌شود، زندگی را از سر بگیرند.


رهبر معظم انقلاب در 19 دي ماه سال 1375 و در ديدار با طلاب و مردم قم می‌فرمایند: «در ایام اعتکاف در ماه مبارک رجب، در بسیاری از مساجد سراسر کشور، جوانان ما، زنان و مردان از قشرها و سنین مختلف، رفتند و در مسجد ماندند؛ سه روز روزه گرفتند و با خدا مأنوس شدند. بعد از آن هم با گریه و اشک و آه، مسجد را وداع گفتند و بیرون آمدند، تا برای سال آینده آماده شوند. عزیزان من! این برای یک جامعه، علامت خوبی است. «الّذینَ إنْ مَکّنّا هُمْ فِی‌الأرْضِ أقامُوا الصّلوةَ» (همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند)، علامت یک حکومت الهی، علامت یک حرکت صحیح و دارای جهت‌گیری صحیح است. این را جدّی بگیرید و تقویت کنید».


همچنین هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی در نظر دارد، مسابقه قلم های خدایی را با محوریت لقمه‌های فرهنگی اعتکاف به‌خصوص «اعتکاف دانشجویی باب الوصال4» برگزار کند.


تمامی علاقه‌مندان می‌توانند با نگارش بهترین متن (کپشن) برای عکس‌های روزانه از لقمه‌های فرهنگی، در این مسابقه شرکت کنند.


شرکت کنندگان باید متن های خود را با موضوع تصاویر ارائه شده تا 16 فروردین‌ماه در صفحه اینستاگرامی هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی به نشانی https://www.instagram.com/atu_ashuraei/ نوشته و در بخش نظرات (کامنت‌های) مطلب، عرضه کنند.


به نفرات برتر این مسابقه، جوایز نفیسی از سوی هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی اهدا می‌شود.


علاقه‌مندان نیز می‌توانند نذورات خود را برای فعالیت‌های آتی هیئت اصحاب عاشورایی به شماره حساب 5859831077004454 به نام علی شلتوکی واریز کنند.



عکس: هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی و نرگس روزبه - عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار