۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۸۰۲۴
image
با توجه به شروع انتخاب واحد از 11 شهریور ماه، خبرنگار علمی- آموزش باشگاه خبری دانشگاه علامه طباطبائی (عطنا)،  به گفتگو با چند تن از دانشجویان دانشگاه علامه پرداخت و جویای مشکلات آن ها شد.

انتخاب واحد در دانشگاه علامه همواره با نکاتی خاص همراه بوده است که ناراحتی دانشجویان را در پی دارد. دانشجویانی که می گویند همیشه سر انتخاب واحد مشکل داشتیم و یادمان نمی آید حتی یک ترم به راحتی انتخاب واحد کرده باشیم. و بیشتر از اینکه انتخاب واحد باشد اجبار واحد است و هیچ حق انتخابی نداریم. هر ترم 20 واحد ارائه می شود که مجبوریم همان 20 واحد را برداریم که آن هم حداقل 2 درسش تداخل ساعت کلاس یا امتحان دارد که سیستم قبول نمی کند.

دانشجویی نیز از بدتر شدن سیستم نسبت به ترم های گذشته ناراحت بود. اینکه مشکل انتخاب واحد همیشه در دانشگاه بود و سیستم همیشه مشکل داشت اما بعد از 10 الی 15 دقیقه مشکل برطرف می شد اما این ترم سیستم حدود یک ساعت و نیم مشکل داشت و نمی توانستیم انتخاب کنیم و وقتی هم که وصل شد انقدر سرعت پایین بود که هر چه تلاش می کردیم نمی توانستیم واحد برداریم و سریع ظرفیت تمام می شد.

دانشجوی رشته ارتباطات که از انتقال دانشکده ارتباطات به دهکده ناراحت بود می گفت این ترم برای یک درس 3 واحدی در طول هفته دو بار باید به دانشگاه برویم که با توجه به انتقال این دانشکده حداقل 3 ساعت در راهیم.

در ادامه نیز یک دانشجوی شبانه به خبرنگار عطنا گفت: با اینکه تمام شهریه را پرداخت کرده بودم اما پیغام می آمد که کیف الکترونیکی خالی می باشد و نمی توانستم انتخاب واحد کنم و مجبور شدم به دانشگاه بروم تا بتوانم واحد بردارم.

دانشجوی رشته پژوهشگری اجتماعی از تفاوت بین چارت درسی و اتوماسیون سخن می گفت. اینکه برخی دروس در چارت جز دروس اختیاری بودند که در سیستم به عنوان دروس اصلی ارائه شده بود و وقتی با مسئولین دانشکده تماس می گرفتیم کسی پاسخگو نبود.

دانشجوی ترم 8 که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارد، می گوید: با اینکه ترم آخر هستم و واحدهای کمتری دارم باید هر روز به دانشگاه بروم که این کلی از وقتم را می گیرد و اگر از ترم اول به اندازه کافی درس ارائه می شد می توانستم 7 ترمه درسم را تمام کنم.

اما در میان این همه نارضایتی، برخی دانشجویان بودند که از انتخاب واحد و برنامه کلاس هایشان راضی بودند و مشکلی برایشان پیش نیامده بود. دانشجویی که می گفت برای اولین بار در کارشناسی کارمان به جمع کردن امضاء برای تشکیل یک کلاس یا افزایش ظرفیت کلاس دیگر کشیده نشد و به راحتی توانستیم انتخاب واحد کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
رفتگر
-
15/06/1394 - 08:58
0
0
لطفا شما به مسئول فناوری بگین یه فکری کنن... دیوانه شدیم... الان چند روزه مشکل انتخاب واحد داریم تازگی هم که اموزش تایید نمی تونه کنه... دانشکده روانشناسی..
پر بازدیدها
آخرین اخبار