۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۷۹۲۴
sattari

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ،  چهارمین اجلاس سراسری دانشگاه‌های برتر و بزرگ کشور صبح امروز به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در رامسر برگزار شد.


سورنا ستاری در چهارمین اجلاس سراسری دانشگاه‌های برتر کشور گفت: اگر بتوانیم از عقل و اندیشه بودجه زایی کنیم قطعاً کشور به ما توجه خواهد کرد، البته در این خصوص همه وزارتخانه‌ها بایستی پای‌کار باشند.


وی بابیان اینکه، بحث اصلی ما جایگاه اجتماعی دانشگاه‌هاست، عنوان کرد: باید بررسی کنیم که آیا باید دانشگاه‌ها فقط محدود به تربیت فارغ‌التحصیل باشند و یا اینکه بایستی با دنیای بیرون هم ارتباط داشته باشند.


معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: اکنون در تمامی کشورهای خارجی بحث فناوری موردتوجه قرارگرفته و ما هم بایستی در قبال دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند احساس مسئولیت کنیم و باید به آنان یاد بدهیم که فقط به استخدام فکر نکنند و کارآفرین باشند.


وی افزود: قاعدتاً قرار نیست در بودجه کشور اتفاقی بیفتد ولیکن بایستی تجاری‌سازی را در دانشگاه‌ها با رویکرد فناوری ایجاد کنیم زیرا با پول دولت نمی‌توان تجاری‌سازی کرد.


در این اجلاس روسای دانشگاه هایی چون  علامه طباطبائی، خواجه نصیرطوسی، تربیت مدرس، تبریز، شیراز، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، تهران، علم و صنعت، فردوسی مشهد، شهید بهشتی تهران و صنعتی شریف  حضور داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار