۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۵
amini

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: مردم از دیدن خودروهای قدیمی خسته شده‌اند. تغییر مدل خودروها در خودروسازی ایران در حد تغییر ظاهر چراغ و داشبورد خودروها بوده است.


به گزارش عطنا، امرالله امینی طی گفتگویی اظهار کرد: پلت‌فرم برخی از خودروهای پرتیراژ در حال تولید در کشور مربوط به حدود سه دهه پیش است.


وی با بیان اینکه خودروسازان در سال‌های گذشته به وظیفه خود برای ایجاد تنوع در محصولات و تولید خودروهای جدید عمل نکردند، خاطرنشان کرد: با این حال خودروسازان باید در شرایط پساتحریم به سرعت کاستی‌ها در عملکرد پیشین خود را جبران کنند.


عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: خودروسازان بزرگ جهانی به طور میانگین هر یک تا دو سال یک بار، یک خودروی کاملا جدید را بر روی پلت‌فرم‌های در اختیار خود روانه بازار می‌کنند اما تغییر مدل خودروها در خودروسازی ایران در حد تغییر ظاهر چراغ و داشبورد خودروها بوده است.


وی افزود: این وضعیت در حالی است که به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران، مصرف‌کنندگان داخلی قدرت انتخاب چندانی در این حوزه ندارند و اتفاقا همین بازار انحصاری باعث تنبلی و درجا زدن خودروسازان شده است.


امینی با بیان اینکه به هر حال در شرایط لغو تحریم بسیاری از خودروسازان جهانی خواستار حضور در صنعت خودروی ایران هستند، تصریح کرد: هم‌اکنون بهترین فرصت برای از رده خارج کردن خودروهای قدیمی در حال تولید در کشور است. در این زمینه وزارت صنعت باید بر عملکرد خودروسازان نظارت کند.



منبع: ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار