۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۷۶۴۳۵
shahram

نخستین همایش ملی مهارت آموزی سربازان و کارکنان وظیفه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال 1397 با همکاری قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و پژوهشکده مطالعات فناوری برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، مسئول روابط عمومی نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در پاسخ به سؤالی در مورد متولی اصلی این همایش گفت: در راستای پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تعالی بخشی خدمت وظیفه عمومی و همچنین اشتغال جوانان کشور، خردادماه سال جاری با پیگیری رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاهی با عنوان"قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه"، زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح ایجادشده است که این قرارگاه دو موضوع مهم تعالی بخشی به خدمت مقدس سربازی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان را در دستور کار خود قرار داده است.


ایمان شهرام، دانش آموخته­ی کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه افزود: در مثلث مأموریتی قرارگاه سه مأموریت کلیدی جذابیت، نشاط و مهارت‌آموزی نقش محوری را ایفا می‌کنند و نیروهای مسلح با علم به ظرفیت‌های فراوان خدمت وظیفه عمومی و همچنین جمعیت جوان کشور، درصدد است تا با استفاده از سازوکار مهارت‌آموزی و مهارت اندوزی جوانان در دوران قبل و حین خدمت سربازی در کنار افزایش جذابیت و نشاط در خدمت وظیفه عمومی زمینه افزایش توانمندی­‌های عمومی و کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور را فراهم کند.


مهندس شهرام در مورد تاریخ برگزاری این همایش نیز گفت: این قرارگاه از خردادماه سال جاری و با شروع رسمی فعالیت‌های خود به‌منظور پیشبرد مأموریت‌های سه‌گانه‌اش فعالیت‌های متعددی را انجام داده و برنامه‌هایی را نیز در دست اجرا دارد که برگزاری نخستین دوره همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در 19 اردیبهشت ماه سال 1397 ازجمله این فعالیت و اقدامات محسوب می‌شود که آدرس سایت آن. http://confsarbazmaher.ir  است.


وی افزود: قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با همکاری پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری به عنوان اتاق فکر قرارگاه، این همایش را برگزار می‌کند و دبیرخانه این همایش در پژوهشکده مطالعات فناوری تشکیل شده است ضمن اینکه آقای دکتر سید حبیب الله طباطبائیان عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری به عنوان دبیر علمی این همایش هستند و ریاست این همایش با سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه است.


این پژوهشگر پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری، در مورد اهداف برگزاری همایش و محورهای آن نیز گفت: این همایش یک‌روزه با دو هدف جلب مشارکت حداکثری جامعه علمی در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های قرارگاه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان تدبیر ‌شده است، و استفاده از ظرفیت علمی کشور و بهره‌گیری از تجربیات آحاد ملت شریف کشورمان در خصوص مهارت‌آموزی سربازان و افزایش جذابیت و نشاط در خدمت سربازی از نقاط قوت این همایش است.


وی افزود شایان توجه است که مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور از جمله سخنرانان کلیدی همایش خواهند بود و برای آثار این همایش سه محور اصلی"سیاسی، فرهنگی، اجتماعی" و "علمی، آموزشی" و همچنین" اقتصادی، اشتغالی" برنامه­‌ریزی شده است و با تمدید زمان ارسال آثار، علاقه­‌مندان تا تاریخ 31 فروردین ماه سال1397 فرصت دارند که آثار خود را اعم از مقاله، پیشنهاد سیاستی و خاطرات به ایمیل دبیرخانه این همایش به آدرس info@confsarbazmaher.ir ارسال کنند.


مسئول روابط عمومی همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه اضافه کرد که شورای سیاست­‌گذاری این همایش به منظور افزایش محتوای ارائه شده در روز همایش، سه پیش نشست را هم‌راستا با محورهای اصلی همایش برنامه‌ریزی و به شرح ذیل برگزار کرد؛


پیش‌­نشست اول با موضوع علمی، آموزشی با همکاری دانشگاه فنی و حرف‌ه­ای، دانشگاه علمی-کاربردی و سازمان فنی و حرفه­ای در تاریخ23 بهمن ماه در محل دانشگاه فنی وحرفه ای برگزار شد.


پیش‌­نشست دوم با موضوع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی نیز با همکاری بسیج علمی کشور، معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی به تاریخ30 بهمن ماه برگزار شد.


و سومین پیش‌نشست این همایش نیز با موضوع اقتصادی، اشتغالی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری و دانشکده پست و مخابرات، 13 اسفندماه در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.


ایمان شهرام در انتها ضمن دعوت مجدد تمام آحاد ملت شریف ایران، از همه نخبگان علمی و نظامی کشور، دانشگاهیان و دانشجویان و خانواده‌های محترم خواست که با حضور فعالانه در قالب این همایش ملی، دانش با ارزش خود را با اتاق فکر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه به اشتراک بگذارند تا به یاری هم در آینده نزدیک اجرای کامل و موفق طرح بزرگ مهارت آموزی سربازان را جشن بگیریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار