۰۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۷۳۸۷۳
مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبائی

روز اول مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران «نشان خواجه نصیرالدین طوسی» با حضور 12 تیم از سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این مسابقات که مرحله کشوری این سری از رقابت‌های دانشجویی است، تیم های برگزیده مناظرات درون دانشگاهی که شامل ۱۲ تیم از دانشگاه های کشورمی باشند با یکدیگر به رقابت می پردازند.


در این مرحله به عنوان مرحله نهایی تیم‌ها در دو سالن کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی با حضور داوران و رسانه‌ها به مناظره می‌پردازند و در پایان با بررسی امتیازات، تیم برنده مشخص و راهی فینال می‌‎شود.


در روز اول تیم‌های زیر روبه‌روی هم قرار گرفتند:


تیم‌های جنبش هرمزگان و راه سوم علم صنعت ایران با گزاره «ثبت روزهای تاریخی باستانی در تقویم رسمی گامی موثر در تقویت هویت ملی است.»


تیم‌های فارابی کرمان و راه سوم مازندران با گزاره «ایجاد چارچوب‌ دینی بر آزادی‌های فردی می‌تواند سبب رشد جامعه  شود.»


تیم‌های پیشتازان آذربایجان غربی و اصفهان از اصفهان با گزاره «سیاست‌گذاری فرهنگی مقدم بر سیاست‌گذاری اقتصادی است.»


تیم‌های دیالکتیک گیلان و آرمان اردبیل با گزاره «فعالیت در شبکه‌های مجازی سلامت روانی افراد را تهدید می‌کند.»


تیم‌های کاپای فارس و قادمون کرمانشاه با گزاره «با توجه بر اعلام دولت مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت موسسات مالی، مالباختگان خود مسئول زیان وارده هستند.»


تیم‌های جدال احسن قزوین و هدف یزد با گزاره «در شرایط بحرانی ارائه کمک‌های مردمی به آسیب‌دیدگان تنها باید از طریق ارگان‌های رسمی مدیریت شود.»


روز دوشنبه برنده این تیم‌ها با هم وارد گود مناظره می‌شوند.


مراسم اختتامیه و مسابقه فینال این مسابقات هم با گزاره «اظهارات متهمین اقتصادی باید کاملا علنی و بدون محدودیت به اطلاع عموم برسد» از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ روز سه‌شنبه، 8 اسفندماه جاری در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


گفتنی است آیین افتتاحیه مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان کشور، یکشنبه، ۶ اسفندماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. در این مراسم غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و علیرضا زجاجی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به سخنرانی پرداختند.


عکس: فاطمه شبانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار