نشست «آسیبشناسی تدریس زبان انگلیسی در مقطع ابتدایی» با حضور استادان رشتههای روانشناسی، زبان انگلیسی، ادبیات و برنامهریزی آموزشی در دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
به گزارش عطنا، در این نشست که چهارشنبه، 18 بهمنماه در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی برگزار شد، غلامرضا زکیانی، رئیس دانشکده، رضا نظامیان، معاوت پژوهشی دانشکده، معصومه استاجی، رئیس پژوهشکده مطالعات ترجمه، غلامرضا کیانی دکتری آموزش زبان دانشگاه تربیت مدرس، صغری ابراهیم قوام آبادی، دکتری روانشناسی و مدیر گروه روانشناسی، حسین اسکندری، دکتری روانشناسی و مدیر گروه روانشناسی بالینی، محمدرضا عنانی سراب، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، اسماعیل سعدی پور، دکتری روانشناسی، محمد خطیب، دکتری آموزش زبان انگلیسی، مهناز مصطفایی، مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی، امیر زند مقدم، سرپرست چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، علیرضا صادقی، عضو هیئت علمی گروه برنامهریزی درسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی و پژوهشگر صلح و مطالعات چندفرهنگی و زری سعیدی طلب، استاد زبان و ادبیات انگلیسی حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر از منظرهای مختلف پرداختند.
به گزارش یورونیوز، چندی پیش مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش دریافت شهریه از والدین دانش آموزان برای تشکیل کلاس زبان انگلیسی را «تخلف» دانست و گفت: «برنامه آموزش و پرورش در دوره ابتدایی تقویت زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی دانش آموزان است و آموزش زبانهای خارجی در دوره ابتدایی به هیچ عنوان توصیه نشده است و آموزش این زبان از دوره اول دبیرستان قابل اجراست.»
این مسئله که در رسانهها با عنوان ممنوعیت تدریس این زبان در مقاطع ابتدایی مطرح شد، واکنشهای زیادی را در بین فعالان مدنی، شبکههای اجتماعی و دانشگاهها برانگیخت.
گزارش کامل نشست تخصصی «آسیبشناسی تدریس زبان انگلیسی در مقطع ابتدایی» در عطنا قرار میگیرد.
گزارش تصویری را در ادامه میبینید؛
عکس: مسعود پناهی-عطنا