۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۶۹۶۴۹
ahmadvand (4)

مدیر گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی از تصویب طرح برگزاری نخستین مدرسه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با هدف کاربردی‌سازی علوم سیاسی در بهار 97 خبر داد.


به گزارش عطنا، دکتر شجاع احمدوند، مدیر گروه آموزشی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در توضیح این طرح گفت: مدتی است در دانشگاه‌های دنیا ساختاری با عنوان مدرسه علوم سیاسی در دل دانشکده‌ها و گروه‌های علوم سیاسی تاسیس شده است و گروه‌ها سعی می‌کنند‌ برای کاربردی‌سازی و شبیه‌سازی حوزه‌های سیاست مثل سازمان‌های بین‌المللی، مذاکرات سیاسی، نحوه کار هیئت‌های دیپلماتیک، حل منازعات، تهیه چهارچوب‌های سیاستی و... این مسائل را در قالب بازی و رقابت آموزش داده و از این طریق به پرورش و تربیت سیاست‌مداران آینده کمک کنند.


وی ادامه داد: در این منطق، سیاست فقط اندیشه، فلسفه و‌ نظریه نیست بلکه متولیان آموزش سیاست باید بتوانند تکنیک‌های عملی را نیز در قالب‌های شبیه‌سازی شده مجالس قانون‌گذاری، هیئت دولت، سازمان ملل و نهادهای سیاسی به دانشجویان آموزش دهند.


احمدوند تاکید کرد: با این هدف گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی بر آن است تا نخستین مدرسه ‌علوم‌ سیاسی را در بهار ۱۳۹۷ برگزار کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تشریح جزئیات این دوره پیش‌بینی کرد:‌ این مدرسه در قالب 10 کارگاه تخصصی برگزار می‌شود.


وی این کارگاه‌ها را چنین عنوان کرد:


۱. کارگاه تکنیک‌های مذاکره و ارتباط موثر


۲. کارگاه شیوه‌های تقویت خلاقیت ذهنی و تولید ایده


۳. کارگاه مهارت‌های پیش نگارش


۴. کارگاه تکنیک‌های بازاریابی سیاسی


۵. کارگاه شیوه‌های حل منازعات سیاسی- اجتمالی


۶. کارگاه شیوه‌های تدوین گزارش‌های سیاستی


۷. کارگاه مهارت‌های روزنامه‌نگاری سیاسی


۸. کارگاه تکنیک‌های تقویت پلمیک سیاسی و فن بیان


۹. کارگاه نگارش متون فاخر


۱۰ کارگاه روایت از وقایع خاص سیاسی- اجتماعی


احمدوند مخاطبان این مدرسه را دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی (البته با تخفیف های ویژه)، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان این رشته دانست و گفت: این دوره‌ها با نظارت کامل گروه علوم سیاسی از طریق انجمن علمی علوم سیاسی اجرا خواهد شد.


مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: تلاش بر آن است که کارگاه‌ها به صورت شبیه‌سازی شده برگزار شود و دانشجوها با بازی‌های از پیش طراحی شده است پس از اینکه مباحث نظری را مرور کردند، به رقابت و حل و فصل مسائل سیاسی بپردازند.


بدیهی است که به شرکت کنندگان گواهی معتبر اعطا خواهد شد و ضمن اعطای لوح تقدیر به تیم برتر هر کارگاه جوایز ارزنده ای نیز اعطا خواهد.



همه کلاس‌های گروه علوم سیاسی صرفا با طرح درس( outline) برگزار می‌شوند


شجاع احمدواند همچنین از پیگیری‌های یک ماه اخیر برای اقناع استادان مدعو و اعضای رسمی گروه به ارائه طرح درس( outline) خبر داد و گفت: خوشبخانه با همکاری استادان گرامی تاکنون و قبل از شروع نیمسال دوم تحصیلی، همه استادان مدعو که جملگی از استادان شاخص، توانمند و معتبر کشور هستند طرح دروس خود را ارائه کرده اند.


وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد اعضای رسمی گروه نیز طرح دروس خود را ارائه کرده و امیدواریم تا پایان هفته جاری بقیه طرح درس‌ها نیز واصل شود و من‌بعد هیچ کلاسی بدون چهارچوب‌های معتبر علمی و طرح درس مشخص مبتنی بر منابع معتبر و بروز برگزار نشود.


مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان ضمن تشکر از همکاری بسیار صمیمانه اعضای گروه آموزشی علوم سیاسی در پیگیری سیاست‌های ارتقای گروه اظهار امیدواری کرد: گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه در اینده ای نزدیک به یکی از قطب‌های علوم سیاسی کشور بدل شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار