۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۶۹۵۶۷
نشست معیارهای نظام بانکداری اسلامی و نقض حقوق شهروندان

نشست علمی معیارهای نظام بانکداری اسلامی و نقض حقوق شهروندان در قالب نشست‌های کمک به حل مشکلات کشور با همکاری دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی 15 بهمن‌ماه در تالار دفاع دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، مسئول برگزاری این نشست امین جعفری، عضو هیئت علمی گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی بود.


اعضای کمیته علمی این نشست حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و عضو هیئت علمی گروه حقوق خصوصی و اقتصادی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه، جواد نوروزی مدرس دانشگاه و مونس کشاورز، دبیر کنگره حقوق شهروندی بودند.


در این نشست ایرج توتونچیان، عضو هئیت علمی دانشگاه الزهراء، محمدجواد محقق‌نیا، عضو هیئت علمی گروه مالی و بانکداری دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، اسدالله مسعودی‌مقام، قاضی امور اقتصادی، جعفر مشکی، مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و امیر فرجی‌کریمی‌پور، معاون مدیر حقوقی بانک پارسیان به سخنرانی پرداختند.


همچنین غلام نبی فیضی‌چکاپ، عضو هیئت علمی گروه حقوق خصوصی و اقتصادی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و محمد رجایی، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند و نظرات خود را بیان کردند.


اصول اساسی بانکداری اسلامی، معیارهای بانکداری اسلامی، شفافیت در نظام بانکی و شراکت مشتری با بانک، نقش حقوق شهروندان با توجه به منظور حقوق شهروندی در این خصوص در منشور حقوق شهروندی دولت در فصول «چ» (30 تا 32) حق دسترسی به اطلاعات، «ژ» مواد (68 تا 72)‌ حق اقتصاد شفاف و رقابتی و «ض» مواد (85 تا 94) حق رفاه و تأمین اجتماعی در این نشست مورد توجه بوده است.


این نشست با اهدافی چون ضرورت بازنگری ملی در مسئله قراردادهای بانکی، ضرورت کیفری کردن تخلفات بانکی در نظام بانکداری اسلامی، تبیین مسئله تسهیلات بانکی و تضییع حقوق مردم، تبیین ارتباط تخلفات بانکی و حقوق شهروندی و بررسی حقوق مشتریان بانکی به عنوان شهروند در تجهیز و تخصیص منابع بانکی برگزار شد.



گزارش کامل این نشست به‌زودی در عطنا منتشر می‌شود. 


عکس: شکیبا شیرازی‌تهرانی- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار