۰۲ شهريور ۱۳۹۴ ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۶۹۱۵

به گزارش عطنا به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه علامه، اعضای هیات علمی که متمایل به برگزاری کارگاه های بین المللی در خارج از کشور هستند، می توانند پس از ارائه گواهی برگزاری کارگاه از دانشگاه میزبان با ذکر ساعات تدریس، مطابق شیوه نامه مصوب حق الزحمه برگزاری کارگاه دریافت نمایند.


متن کامل شیوه نامه برگزاری کارگاه‏های علمی بین ‏المللی به شرح زیر می باشد:


ماده 1- تعریف: برگزاری کارگاه‏های علمی شیوه جدیدی از آموزش علمی است که با توجه به ویژگی کارگروهی، در صورت رعایت استانداردها، روحیه مشارکت علمی را افزایش داده و اعضای کارگاه را از تجارب جمعی بهره‏ مند می‏ سازد. کارگاه بین‏ المللی که علاوه بر مزایای یاد شده، امکان تعامل پژوهشگران کشورهای مختلف را مهیا می‏ سازد، به کارگاهی اطلاق می‏ شود که دارای یکی از شرایط زیر باشد:




  • دارای دست کم یک مدرس خارجی باشد.

  • دارای مدرس ایرانی مقیم خارج از کشور باشد.

  • برگزاری کارگاه بر اساس نیازسنجی معاونت پژوهشی دانشگاه با هدف گسترش همکاری‏های علمی فرامرزی باشد.


نیازسنجی کارگاه‏ها بر اساس درخواست گروه‏های آموزشی دانشکده ‏ها، روسای واحدهای پژوهشی یا یکی از معاونت های ستادی دانشگاه و بر اساس ضرورت برگزاری دوره های آموزشی صورت می گیرد و گروه ها باتوجه به توانمندی اعضا برای تدریس و همکاری در برگزاری کارگاه ها با اعضای هیأت علمی دیگر کشورها نسبت به برنامه‏ ریزی و اجرای کارگاه مورد نظر اقدام می‏ نمایند. پیش از برگزاری کارگاه، استعلام های لازم در مورد مهمانان شرکت کننده از خارج از کشور توسط مدیریت همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه به عمل خواهد آمد. برای برگزاری هر کارگاه، یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه می بایست مسئولیت تدوین طرح کارگاه و اجرای آن را بر عهده بگیرد. در این شیوه نامه، این فرد به عنوان مسئول کارگاه خوانده می شود. مسئول کارگاه علاوه بر دریافت حق الزحمه برگزاری برنامه، می تواند از مزایای موجود در شیوه نامه های گرنت، ارتقا و ترفیع برای فعالیت های بین المللی اعضای هیأت علمی بهره مند شود.


ماده 2- ویژگی های کارگاه


الف) زمان‏بندی کارگاه: هر کارگاه بین ‏المللی از یک تا پنج روز برگزار می ‏شود. حداقل ساعت برگزاری یک کارگاه، 6 ساعت و حداکثر 20 ساعت خواهد بود.


ب) شرائط فیزیکی کارگاه: فضای کارگاه لازم است واجد استانداردهای مناسب (مانند نورپردازی، تهویه مناسب و استفاده از لوازم کمک آموزشی مورد نیاز مانند ویدئو پروژکتور، لپ تاپ، اینترنت وایرلس، وایت برد، میز و صندلی به تعداد شرکت کنندگان) باشد و ابعاد کارگاه برای هر ده نفر در حدود 40 متر مربع است.




  • فیلم برداری و عکاسی از روند کارگاه و ارسال آن به معاونت پژوهشی دانشکده و از آنجا به معاونت پژوهشی دانشگاه به همراه گزارش کارگاه، حداکثر تا 10 روز پس از برگزاری کارگاه الزامی است.

  • حداقل شرکت کنندگان در کارگاه 10 نفر و حداکثر 25 نفر خواهند بود و ترکیب اعضای شرکت کننده بر اساس پیشنهاد مسئول کارگاه و موافقت مدیریت همکاری‏های علمی بین‏المللی خواهد بود.


پ)گواهی شرکت در کارگاه: شرکت کنندگانی که از ابتدا تا انتهای برنامه در کارگاه حضور یابند، گواهی شرکت در کارگاه را ظرف دو هفته از مسئول کارگاه دریافت می‏نمایند. حضور تمام وقت در جلسات به منظور ایجاد نظم و بازدهی مناسب الزامی است.


-  صدور گواهی تدریس/شرکت در کارگاه با امضای معاونت پژوهشی دانشگاه بوده و بر اساس آیین نامه های موجود وزارت علوم تحقیقات و فناوری دارای امتیاز خواهد بود.


ماده 3- تسهیلات:


برآورد هزینه برگزاری کارگاه بین ‏المللی توسط مسئول کارگاه و بر اساس فرم‏های مربوط، صورت می‏گیرد. مسئول موظف است در برآورد دقیق هزینه‏ ها، ضمن در نظر داشتن شئونات دانشگاه در تعاملات بین‏ المللی، اصل صرفه جویی را مورد نظر قرار دهد. حداکثر بودجه اختصاصی برای برگزاری کارگاه بین‏ المللی با برآورد تعداد مدرسین، شرکت کنندگان، روزهای برگزاری، هزینه پذیرایی و تهیه منابع مورد نیاز برای کارگاه هایی که مدرسان نیاز به تهیه بلیت و هتل ندارند، حداکثر 25میلیون ريال و برای مدرسانی که نیاز به تهیه بلیت و هتل دارند، حداکثر 70 میلیون ریال است. چنانچه مسئول کارگاه پس از برگزاری با ذکر دلایل موجه درخواست افزایش بودجه داشته باشد، در صورت موافقت معاونت پژوهشی دانشگاه، حداکثر بیست درصد به هزینه برآورد شده، افزوده خواهد شد.




  • پرداخت هزینه‏ های بلیت و اسکان مهمانان خارجی و دیگر هزینه‏ ها از بودجه اختصاص یافته به کارگاه است که پس از بستن قرارداد با مسئول کارگاه پرداخت خواهد شد و هماهنگی در مورد برنامه‏های مهمانان و نحوه پرداخت هزینه ‏های جاری از بودجه مصوب برای کارگاه و بر عهده مسئول کارگاه است.

  • پرداخت حق‏ التدریس مدرس بر اساس برآورد اعلام شده در پرسشنامه، به عهده مسئول کارگاه و از بودجه مصوب برای کارگاه است.

  • هزینه‏ های پیش‏ بینی شده برای کارگاه پیش از برگزاری آن به حساب دانشکده واریز و با نظارت رئیس دانشکده/واحد پژوهشی پرداخت‏ها توسط مسئول کارگاه انجام خواهد شد.

  • کلیه هزینه ‏های کارگاه اعم از پذیرایی، حق الزحمه همکاران و وسایل کمک آموزشی از بودجه کارگاه تامین خواهد شد و مسئول کارگاه موظف است هزینه‏ های یاد شده را بصورت مستند حداکثر 10 روز پس از برگزاری کارگاه به معاونت پژوهشی دانشکده بفرستد و از آنجا ظرف یک هفته به معاونت پژوهشی دانشگاه برای تسویه حساب فرستاده شود.

  • در صورت برنامه‏ ریزی برای دریافت حق ثبت ‏نام شرکت در کارگاه، 10 درصد از مبلغ دریافت شده (20 درصد در صورت برگزاری توسط یکی از معاونت های ستادی) به عنوان بالاسری دانشگاه دریافت خواهد شد و باقیمانده پس از کسر هزینه های مستند کارگاه، در اختیار رییس دانشکده/واحد پژوهشی مجری قرار خواهد گرفت تا برای برگزاری کارگاه های بین المللی بعدی صرف شود.

  • حق الزحمه مسئول کارگاه بر اساس برآورد هزینه ‏های کارگاه، 10 درصد از کل هزینه‏ ها خواهد بود.

  • کلیه اقلام خریداری شده از قبیل تجهیزات کارگاه و اقلام مصرف نشده، پس از همایش در اختیار معاونت پژوهشی دانشکده/رییس واحد پژوهشی مربوط قرار خواهد گرفت و برچسب اموال بر روی آنها نصب خواهد شد.

  • به ازای هر ساعت تدریس در کارگاه، مبلغ حق‏ التدریس مطابق با جدول زیر پرداخت خواهد شد:

















استاد دانشیار استادیار مربی
200 170 هزار تومان 150 هزار تومان 100 هزار تومان

 


ماده 4- فرآیند و برگزاری:




  • مسئول کارگاه لازم است دست کم سه ماه پیش از برگزاری کارگاه درخواست خود را به گروه آموزشی/پژوهشی مربوط ارایه و پس از تصویب به شورای آموزشی پژوهشی دانشکده/واحد پژوهشی ارسال نماید. معاون پژوهشی دانشکده/رییس واحد پژوهشی در صورت موافقت، این درخواست را 45 روز پیش از برگزاری کارگاه برای معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال می‏نماید.

  • در موارد استثنایی که مدرس برای مدت کوتاهی به دعوت نهادهای دیگر به ایران سفر کرده است و دانشگاه مایل به بهره مندی از حضور ایشان و تشکیل کارگاه است، نیازی به اعلام برنامه سه ماه پیش از برگزاری آن نیست.

  • در مواردی که برگزاری کارگاه بر اساس پیشنهاد یکی از معاونت های ستادی دانشگاه باشد، درخواست آن مستقیما به معاونت پژوهشی دانشگاه فرستاده خواهد شد و با هماهنگی با رییس دانشگاه درباره آن تصمیم گرفته خواهد شد.

  • اخذ روادید مهمانان خارجی در صورت تکمیل فرم‏های مربوط از سوی مسئول کارگاه، به عهده دفتر همکاری‏های علمی بین ‏المللی دانشگاه خواهد بود.

  • دعوت به هنگام از مدرسان خارجی و برنامه‏ ریزی مناسب به عهده مسئول کارگاه است.

  • در صورت نیاز به فراخوان برای شرکت در کارگاه، مسئول کارگاه موظف است ضمن زمان‏بندی مناسب، نسبت به ثبت‏ نام محققان گروه هدف اقدام نماید.

  • نظارت بر حسن اجرای کارگاه از طریق تکمیل فرم ارزیابی کارگاه، توسط معاونت پژوهشی دانشکده و با همکاری مدیریت همکاری‏های علمی بین‏ المللی دانشگاه انجام خواهد شد.


این شیوه نامه در چهار ماده در تاریخ 16 اسفند 1393 در شورای پژوهشی و در تاریخ 20/3/94 در جلسه هیات رئیسه دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار