۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۶۷۶۸۴
عبدالله نژد‌ساعی، رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

عبدالله نژد‌ساعی گفت: نیمسال اول سال تحصیلی جاری 3 هزار و 75 دانشجو وام گرفتند که مبلغ کل این وام‌ها به مبلغ 4 میلیارد و 560 میلیون و 795 هزار تومان رسید. امسال تقریبا به همه متقاضیان واجد شرایط وام پرداخت شد که از نظر عملکرد پرداخت وام در بین دانشگاه‌های  سراسر کشور رتبه بالایی است.


به گزارش عطنا، عبدالله نژدساعی، رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اداره رفاه دانشجویان یکی از ادارات مدیریت امور دانشجویی دانشگاه است که با 5 کارشناس در ستاد و 11 مسئول امور دانشجویی در دانشکده‌ها مشغول فعالیت است.


وی افزود: امور دانشجویی دانشکده‌ها نماینده امور رفاهی دانشجویان است و وظیفه آن راهنمایی دانشجویان در خصوص وام‌های دانشجویی، تعیین تکلیف بدهی آنها و تقسیط بدهی دوران تحصیلی است و به منظور رفاه دانشجویان اکثر این خدمات به صورت اینترنتی انجام می‌شود.


نژد ساعی در توضیح خدمات اینترنتی اداره رفاه اظهار کرد: به طور مثال، دانشجویان می‌توانند برای درخواست وام از طریق پرتال دانشجویی به آدرس www.bp.swf.ir  مراجعه، نوع وام خود را انتخاب و ثبت کنند تا پس از بررسی مسئولین امور دانشجویی و اداره رفاه دانشجویان ثبت نهایی آنها شود.


رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: وام‌ها به تناسب مقطع تحصیلی، وضعیت تاهل و دوره تحصیلی دانشجویان تعلق می‌گیرد. وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن متاهلین ، وام ودیعه مسکن نخبگان، وام ازدواج، وام تغذیه، وام زیارت، وام تحصیلی ویژه دکتری از طریق بانک توسعه و تعاون، وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان، وام ودیعه مسکن برای دانشجویان غیرایرانی، وام شهریه و وام زیارت عتبات عالیات از جمله این وام‌ها هستند.


وی در ادامه گفت: تمام این خدمات در هر ترم با توجه به اعتبارات تخصیصی از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، توسط اداره رفاه دانشجویان برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌شود. نیمسال اول سال تحصیلی جاری 3 هزار و 75 دانشجو وام گرفتند که مبلغ کل این وام‌ها به مبلغ 4 میلیارد و 560 میلیون و 795 هزار تومان رسید.


ساعی در مورد تخصیص وام به دانشجویان در سال جاری اظهار کرد: امسال تقریبا به همه متقاضیان واجد شرایط وام پرداخت شد که از نظر عملکرد پرداخت وام در بین دانشگاه‌های  سراسر کشور رتبه بالایی است؛ ترم اول به‌ دلیل عدم تامین اعتبار مالی دانشگاه‌های سراسر کشور، وام‌های ضروری پرداخت نشد که صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام ضروری به این دانشجویان برنامه‌ریزی می‌کند.


رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از خدمات دیگری که برای دانشجویان انجام می‌شود بیمه حوادث دانشجویی عنوان کرد و گفت: تمام دانشجویان شاغل به تحصیل ، تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی هستند و می‌توانند برای استفاده از آن در اسرع وقت پس از وقوع حادثه مدارک پزشکی و مالی خود را برای دریافت خسارت از بیمه به اداره رفاه دانشجویان بیاورند.


وی کار دانشجویی ار دیگر اقدامات اداره رفاه دانشجویان دانست و گفت: برای ترویج کار در میان دانشجویان، بهره‌مندی از توانمندی‌های آنان در پیشبرد امور دانشگاه و کسب تجربه، هر ترم دانشجویان علاقه‌مند در واحدهای مختلف دانشگاه به کارگیری می‌شوند و طبق آئین‌نامه به آنها حق الزحمه پرداخت می‌شود.


ساعی در مورد بازپرداخت این وام‌ها گفت: از نظر صندوق رفاه، دانشجویان در یک فرجه زمانی 9 ماهه فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف بدهی دوران دانشجویی خود اقدام کنند، دانش‌آموختگان موظفند؛ قبل از صدور دفترچه اقساط بدهی دوران تحصیل که سه نوع پرداختی به‌نام پرداختی‌های غیرقابل تقسیط تعریف شده است را پرداخت کنند.


وی این وام‌ها را وام ودیعه مسکن متأهلی، باقیمانده اجاره بهاء خوابگاه  و 10 درصد وام‌های دریافتی برشمرد و بیان کرد: دانشجویان در این فرجه زمانی پرداختی مربوطه را پس از پرداخت به کارشناس امور دانشجویی اطلاع دهند تا پس از انجام فرآیند صدور دفترچه اقساط، پاسخ استعلام نامه معاونت آموزشی با عنوان اعلام استفاده از مزایای صندوق رفاه دانشجویان، جهت صدور گواهینامه موقت تحصیلی ارسال شود.

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به دانشجویان روزانه خوابگاهی توصیه کرد تا برای پرداخت اجاره خوابگاه وام تحصیلی بگیرند و خاطرنشان کرد: اجاره بهای خوابگاه قابل تقسیط نیست و با گرفتن وام تحصیلی می‌توان اجاره بهای خوابگاه را به موقع پرداخت کرد و از تخفیف صندوق رفاه دانشجویان برخوردار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار