۳۰ دی ۱۳۹۶ ۰۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۶۷۸۶
zia

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: در صدد تقویت پیوند ارگانیک خبرگزاری جمهوری اسلامی با دانشگاه‌ها هستیم تا دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاهیان با کیفیت مناسبی منعکس شود.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، سید ضیاء هاشمی در دیدار با «مجتبی صدیقی» معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در ساختمان ایرنا انجام شد، افزود: ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام این آمادگی را دارد که با رایزنان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خارج از کشور هم افزایی و همکاری لازم داشته باشد.


وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا جایگاه دانشگاه را در افکار عمومی ارتقا دهیم.


هاشمی ایجاد نشاط و امید در جامعه را یکی از رسالت های رسانه ها عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه به عنوان فضایی که جوانان در آن تحصیل می کنند، می تواند اخبار امیدبخش و نشاط آفرینی را برای رسانه ها تولید کند.


مدیر عامل ایرنا تاثیرگذاری رسانه های ایرانی در منطقه را یکی از مهمترین اولویت های رسانه های کشور عنوان کرد و توضیح داد: رسانه های خارجی در منطقه ما توانسته اند تا حد زیادی تاثیرگذار عمل کنند بنابراین ما نیز باید تلاش کنیم نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح کشورهای منطقه و همسایگان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.


«مجتبی صدیقی» معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار به تاثیر اخبار موثق از طریق رسانه های رسمی مانند ایرنا اشاره کرد و گفت: انتظار می رود ایرنا به عنوان یک رسانه تاثیرگذار در شرایط کنونی جلوتر از منابع غیر معتبر سایر رسانه، اخبار دانشگاه را منتشر کنند و از این طریق می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.


وی همچنین به فعالیت و حضور پنج رایزن علمی در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: این رایزنی ها می توانند در کنار رایزنان فرهنگی هم افزایی مناسبی برای انعکاس دستاوردهای علمی در داخل و خارج از کشور داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار