۰۸ دی ۱۳۹۶ ۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۶۳۰۴۵
roonamayi ketab jaygah tamadoni khoramshad barzegar khaje sarvi hezarjaribi oloom siasi (12)

مراسم رونمایی کتاب «جایگاه تمدنی ایران در جهان اسلام امروز» تالیف محمدباقر خرمشاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران این حوزه برگزار شد و در حاشیه آن سایت جدید انجمن جامعه شناسی سیاسی ایران معرفی و نمایش داده شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که سه‌شنبه، 5 دی ماه در سالن دفاع دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد، علاوه بر مولف کتاب، جعفر هزارجریبی، استاد جامعه‌شناسی، ابراهیم برزگر، استاد علوم سیاسی و غلامرضا خواجه سروی، نایب رئیس انجمن جامعه‌شناسی سیاسی ایران و رئیس انتشارات سرو اندیشه به ایراد دیدگاه‌های خود درباره کتاب و موضوعیت آن پرداختند.

محمدباقر خرمشاد در این نشست با بیان اینکه ايران از گزينه‌‌هاي مطرح رهبري تمدن اسلام است، گفت: اين کتاب پاسخي به سه مسئله و تبين سه ساحتي است که در واقع اضلاع يک مثلث را تشکيل مي‌دهند. در واقع اين کتاب ايده‌اي است که از حدود 12 سال پيش پرورش يافته است.کتاب شامل 8 بخش و 312 صفحه است و تلاش شده است پس از تعريف مفهوم تمدن و وضعيت آن در سه ساحت بين‌المللي، منطقه‌اي و داخلي بررسي شود و جايگاه ايران در اين سه سطح مورد توجه قرار گيرد.


در این نشست، همچنین از سایت جدید انجمن جامعه‌شناسی ایران رونمایی شد.

گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد؛

عکس: ایوب قادری-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار