۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ۰۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۲۸۹
ظاهرا قرار نیست تلگرام به سرنوشت وی چت مبتلا شود؛ این را می‌شود از تغییراتی که در ساعات اخیر در این پیام رسان محبوب برای کاربران ایرانی ایجاد شده دریافت!

به گزارش عطنا به نقل از تابناک، کاربران پرشمار پیام رسان تلگرام در ایران در ساعات گذشته شاهد تغییری در این نرم افزار بودند که می‌تواند به نوعی ضامن تداوم فعالیت این نرم افزار محبوب در ایران باشد چراکه خبر می‌رسد ربات مشهور «کلیپی» (با آی دی cliippy@) از کار افتاده و از شب گذشته برای کاربران ایرانی، آفلاین شده است.کلیپی رباتی است که می‌توان به کمک آن از فایل‌های تصویری استیکر ساخت و همین قابلیت همواره گلایه مسئولان از این نرم افزار را موجب شده است چراکه به باور برخی از ایشان، موجبات وارد آمدن ضربه به شخصیت های مختلف در کشور و حتی زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی را موجب شده است؛ آنقدر که وزیر ارتباط تلویحا شرط فیلتر نشدن تلگرام در ایران را حذف قابلیت استیکر سازی از این نرم افزار ذکر کرده بود.

این ربات -که یکی از ربات‌های کاربردی پیام رسان تلگرام است- در حالی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده که هیچ اختلالی در عملکرد دیگر ربات های این نرم افزار دیده نمی‌شود تا این گزاره قطعی به نظر برسد که مکاتبات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با مدیران شرکت تلگرام به ثمر نشسته و این اتفاق به درخواست دولت مردان کشورمان رقم خورده است. هرچند هنوز رسما از انسداد کلیپی در ایران خبری منتشر نشده است.

گفتنی است چندی پیش، همزمان با مشاهده اختلالاتی در عملکرد تلگرام در ایران و قوت گرفتن شایعه فیلتر شدن آن، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره احتمال فیلتر شدن تلگرام گفت: پس از اعلام این نکته که انتشار استیکرهای غیراخلاقی را تحمل نمی‌کنیم، مسئولان تلگرام تماس گرفته و عذر خواهی و عنوان كردند سیستمی برای همه كاربران دنیا طراحی کرده‌اند كه كاربر بتواند استیكر بسازد، اما نمی‌دانستیم برخی كاربران در ایران از این موضوع سو استفاده می‌کنند بنابراین عنوان کردند این امكان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در کشورمان حضور داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در پاسخ آنان عنوان كردم كه در صورت عدم تكرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد سایه فیلترینگ از سر تلگرام دور شده است؛ فیلترینگی که روزگاری نرم افزار وی چت مشمول اعمال آن شد چراکه برخی قابلیت های آن به زعم مسئولان کشورمان مشکلاتی برای جامعه به همراه آورده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار