۰۳ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۶۲۶۱
خوابگاه-دانشجویی-دختران۰۸

 از مشکلات اصلی خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه علامه پراکندگی آنهاست که به همین دلیل یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه تجمیع خوابگاه‌های دخترانه ای است که در سطح شهر پراکنده هستند، و بر همین اساس دانشگاه با بازسازی و افزایش ظرفیت خوابگاه شهید سلامت در نظر دارد تا عمده دانشجویان دختر را در این مجتمع خوابگاهی اسکان دهد.


با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، خبرنگار حوزه صنفی ـ دانشجویی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) با چند تن از دانشجویان دانشگاه علامه که ترم گذشته در این خوابگاه سکونت داشته اند در رابطه با مشکلات خوابگاه به گفتگو نشست و نظر آنها را در خصوص امکانات و کمبودهای آن جویا شد.


حسینی دانشجوی سال آخر دانشگاه، بزرگترین مشکل خوابگاه را تراکم جمعیت می داند ؛ به این معنا که  تعداد دانشجویان مستقر در یک سوئیت با فضای موجود هماهنگی ندارد و فضا کوچک است. این دانشجو ادامه می دهد که خوابگاه سلامت کلیت خوبی دارد و از امکانات تفریحی خوبی نظیر سالن ورزشی برخوردار است؛ با این حال امکانات رفاهی نظیر جاروبرقی و ماشین لباسشویی محدود است.


سالن مطالعه کوچک است و ظرفیت بچه ها را ندارد و کتابخانه ی خوابگاه نیز کتابهای رشته های مختلف راندارد و غنی نیست.


مرادی دانشجوی سال آخر نیز از ظرفیت اتاق ها  شکایت می کند و می گوید ترم اخیر 6 نفر در یک اتاق بودیم؛  از نظر کمد و وسایل دیگر به خاطر تعداد نفرات دچار مشکل می شدیم . این دانشجوی رشته ی روزنامه نگاری ادامه می دهد که طبقات بالا آسانسور ندارند و بچه ها برای بالا بردن چمدان ها و لوازم خود دچار مشکل می شوند. مرادی نبود سلف در خوابگاه را نیز یادآوری می کند و در مورد بهداشت خوابگاه این گونه توضیح می دهد: خدمه درست سرویس دهی می کنند  اما آنها فقط بیرون اتاق ها را نظافت می کنند و داخل اتاق ها نظافتش با خودمان است که جاروبرقی های خوابگاه نیز معمولا خراب است و باید از جارو دستی استفاده کنیم. او در مورد امکانات رفاهی خوابگاه می گوید : امکانات خوبی نظیر سالن ورزشی و اینترنت دارد و نسبت به خوابگاه فرهمند بهتر است؛ به ویژه این که اتاق های خوابگاه سلامت از فرهمند بزرگتر است.


عاطفه دانشجوی سال دوم از کمبود قفسه های کتاب و چوب لباسی و کمد ناراضی است و در مورد ماشین لباسشویی های خوابگاه می گوید:  چون تعداد ماشین لباسشویی ها کم است ، نوبت نمی رسد و مجبوریم خودمان لباس ها را بشوییم. او در مورد اتوبوس های خوابگاه می گوید: خیلی دیر و زود می کنند و از این نظر نامنظم هستند. عاطفه از وضعیت بهداشت خوابگاه راضی است و می گوید:خدمه خیلی خوب سرویس دهی می کنند.


لیدا دیگر دانشجویی است که با ما گفتگو می کند. وی کم و کاستی های خوابگاه را این گونه شرح می دهد: غذای خوابگاه کیفیت مناسبی ندارد و ساعت بازگشت به خوابگاه  9 شب است  که با توجه به دوری از مرکز شهر و دیر و زود شدن رفت و آمد ، تا حدودی راس این ساعت در خوابگاه بودن ، مشکل است. در مورد اتوبوس های خوابگاه نیز باید بگویم در سرما و گرما ما را معطل می کنند. این دانشجوی دانشگاه علامه در مورد امکانات رفاهی نیز می گوید: سرعت اینترنت خوب است و محدودیت دانلود نداریم، سالن ورزشی نیز کیفیت خوبی دارد و از آن راضی هستم.


لیدا در پاسخ به این سوال که "آیا مسئولین خوابگاه به مشکلات رسیدگی می کنند؟" گفت: بله، آنها خیلی سریع به مشکلات رسیدگی می کنند. او از طرح تجمیع خوابگاه ها خبر داشت و گفت : به نظرم این طرح باعث می شود که وضعیت خوابگاه بهتر شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
نرگس
-
24/06/1394 - 01:05
0
0
یکی منو راهنمایی کنه لطفا از ترمینال جنوب چطوری برم خوابگاه سلامت
پر بازدیدها
آخرین اخبار